مواد غذایی> مذاکره برای تغییر تعرفه‌های صادرات کالاهای ایرانی به روسیه، به معنای نیاز به مذاکره با پنج کشور است.

 قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای کاهش تعرفه واردات به روسیه برای آن دسته از کالاهای ایرانی که در بازار این کشور دارای مزیت هستند متمرکز شده‌ایم و امیدواریم مذاکرات را به نتایج مطلوب برسانیم.

مجتبی خسروتاج در حاشیه جشن رسمی نمایشگاه ملی صنایع روسیه «گفتمان تجاری- صنعتی روسیه و ایران»  افزود: محصولات کشاورزی، خشکبار و محصولات پتروشیمی ایران در بازار روسیه دارای مزیت هستند و ما اصرار داریم تعرفه اقلامی که در بازار روسیه مزیت دارند کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه روسیه یکی از اعضای مجمع اقتصادی اوراسیاست، تصریح کرد: مذاکره برای تغییر تعرفه‌های صادرات کالاهای ایرانی به روسیه، به معنای نیاز به مذاکره با پنج کشور است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از دیگر سو مذاکرات WTO را نیز داریم بنابراین باید بدانیم هر نوع معافیت یا تخفیفی که اعمال می‌کنیم در مذاکرات بعدی WTO چه وضعیتی پیدا می‌کند و آنجا باید چه کنیم، از این رو بحث فنی پیچیده است.

خسروتاج با بیان اینکه روسها معمولا برای مذاکرات یک برنامه دو سه ساله در نظر می‌گیرند، گفت: درخواست ما از طرف‌های روسی این است که مذاکرات این حوزه را هر چه سریعتر جلو ببریم.

منبع:صدای اقتصاد
کد خبر cc15576bd3ae439b832e9422669f7121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =