صنایع غذایی> دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرینی و شکلات ضعف سرمایه در گردش و بی‌ثباتی قیمت مواد اولیه را از مشکلات صنعت عنوان و اظهار کرد: تغییر قیمت روزانه در کالاهای اساسی و مواد اولیه موجب ایجاد بی ثباتی در تولید می شود.

جمشید مغازه‌ای با بیان این‌که در حال حاضر صنعت شیرینی‌ و شکلات با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: مهمترین مشکل، دریافت تسهیلات از بانک‌هاست، چرا که در حال حاضر صنایع کشور با مشکل شدید نقدینگی روبرو هستند.

وی ادامه داد: بی ثباتی قوانین و مقررات تولید، قیمت گذاری غیر منطقی و موانع تعرفه‌ای صادرات و واردات فشار سنگینی را به صنعت وارد کرده است. اگر می خواهیم اوضاع صنعت بهبود یابد و از رکود خارج شود باید به رفع این مشکلات بپردازیم.

مغازه‌ای با بیان این‌که وظیفه صنعت‌گران رونق کسب و کار و افزایش تولید است، گفت: مساله فرهنگ سازی و برطرف کردن مشکلات بر عهده دولت است و انتظار می رود که این مشکلات برطرف شود.

وی با بیان این‌که سرمایه در گردش می‌تواند تاثیر زیادی به افزایش تولید و خروج از رکود صنعت داشته باشد، اظهار کرد: تسهیل سرمایه در گردش و برطرف کردن مشکلات نقدینگی می‌تواند تاثیر زیادی در اصلاح زیرساخت‌ها و بهبود اوضاع صنعتی کشور داشته باشد.

به گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرینی و شکلات، دولت باید در راستای بهبود تولید صنعت و خروج از رکود گام‌های موثری بردارد و انتظار می رود که با جدی گرفتن این مهم، مسائل و مشکلات صنعت برطرف شود.

منبع:ایسنا
کد خبر cdf686e172934244b129f225dc5ea4c7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =