۰ نفر
۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
فود پرس - سویای آتی و گندم آتی دیروز در بازار به کاهش قیمت خود ادامه دادند زیرا در حال حاضر منابع فراوان صادراتی این محصولات در ایالات متحده به شدت با منابع فراوان این محصولات در جهان برای کسب تقاضا رقابت می کنند.

به گزارش فودپرس، باتوجه به گزارش های اخیر که مبنی بر این است که هنوز کشاورزان در امریکای شمالی علاقه زیادی به کشت سویا در فصل 2015-2014 دارند، بازار به خاطر نگرانی از این که ممکن است عرضه محصول سویا در فصل بعد کاملا بیش از حد نیاز باشد روند نزولی به خود گرفته است.
در برزیل در منطقه ماتوگروسو کشاورزان در حال آماده سازی مزارع خود برای کاشت سویا هستند البته کمی بارش باران مورد نیاز است تا آن ها بتوانند کاشت سویا را با شرایط بسیار مطلوب شروع کنند. در مناطق جنوبی برزیل هنوز کاشت سویا شروع نشده است زیرا آن ها بارش کافی باران را نداشته اند و ممکن است کاشت سویا با اندکی تاخیر شروع شود.
برخی از گزارش های اخیر حاکی از این است که ممکن است تقاضای سویا از سمت چین به دلیل صادرات بیش از حد سویای ایالات متحده به این کشور کمرنگ شود. صادرات محصول جدید ایالات متحده به سرعت از ماه جاری شروع شده است هرچند که هنوز آمار و اطلاعات دقیقی از میزان صادرات و مقاصد آن به دست نیامده اما واضح است که صادرات ایالات متحده از سپتامبر تا دسامبر 2014 به یک رکورد جدید خواهد رسید.
کارخانه های روغنکشی در چین در هفته های اخیر بر اساس گزارش ها بسیار کم کار بوده اند. اما با کاهش قیمت سویا در بازار جهانی و بهبود قیمت خوراک دام و طیور در چین، احتمالا تقاضا ها برای سویا از سمت چین بهبود پیدا خواهد کرد. بازار در حال حاضر خبر از امضای یک توافق نامه میان چین و ایالات متحده خبر می دهد که در این توافق نامه چین 4.8 میلیون تن سویا از ایالات متحده خریداری خواهد کرد. هرچند که این حجم از معامله برای چین رقم بزرگی نیست زیرا چین در سال 2014 به طور متوسط ماهیانه 5.8 میلیون تن سویا وارد کرده است.
در آرژانتین نرخ برابری ارز در بازار غیر رسمی همچنان رو به افزایش است به طوری که در روز 16 سپتامبر نرخ برابری هر پزو در برابر دلار امریکا در بازار غیر رسمی آرژانتین به رکورد جدید 14.70 رسید و این در حالیست که این نرخ در بازار رسمی این کشور 8.42 پزو در برابر هر دلار است. در نتیجه کشاورزان آرژانتینی به خاطر مشخص نبودن وضعیت ارزش پول آرژانتین، میزان فروش سویای خود را بیش از پیش کاهش داده اند.
تا زمانی که کشاورزان آرژانتینی به این کار ادامه دهند، وضعیت برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان این کشور برای صادرات کنجاله سویا و روغن سویا بسیار سخت خواهد بود.
صادرات کلزا از اتحادیه اروپا در ماه جولای با صادرات 162 هزار تن به نزدیک بالاترین رکورد رسید (در مقایسه با 51 هزارتن در سال قبل و تنها 4 هزار تن در دو سال قبل) که 118 هزار تن آن به پاکستان و 37 هزار تن آن به ترکیه صادر شده بود. تمامی کلزای صادر شده به پاکستان از مبدا رومانی ارسال شده بود در حالی که ترکیه 19 هزار تن از رومانی و 18 هزار تن از بلغارستان کلزا وارد کرده بود.
در حال حاضر واردات کلزا و کانولا به پاکستان به شدت افزایش داشته است زیرا پاکستان در ماه جولای و آگوست تقریبا 150 هزار تن کانولا نیز از کانادا وارد کرده است.
کد خبر ce59e4e64ea143d7bd6676b1db0d644e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =