کشاورزی> اقتصادغذا –  در آستانه روز خبرنگار و پس از استعفای  ساسان والی زاده از سمت سرپرستی مرکز اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی کاظم خاوازی علیمراد سرافرازی معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور را به این سمت منصوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فودپرس»، کاظم خاوازی که طی مدت صدارتش در وزارت جهاد کشاورزی نشان داده با انتصاب ها و تغییرات شتابزده مدیریتی از منش و رویه خاصی پیروی نمی کند در آستانه روز خبرنگار ابتدا یکی از نمایندگان سابق مجلس و نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم را به عنوان مشاور وزیر و سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی برگزید و بعد از آن با پذیرش استعفای ساسان والی زاده به عنوان یکی کاربلدترین و حرفه ای ترین مدیران ورابط عمومی در تاریخ شکل گیری وزارت جهاد کشاورزی و همچنین دولت دوازدهم به واسطه سابقه درخشان علمی و عملی در این عرصه، علیمراد سرافرازی معاون کنترل آفات سازمان  حفظ نباتات کشور را به سمت ریاست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گمارد تا نشان دهد تخصص و دانش در انتصابات او نقش پررنگی ندارد و انتصاب های متعدد او در سال پایانی دولت را باید به عوامل دیگری در بیرون و داخل وزارت خانه مرتبط دانست.

متن استعفای معنی دار والی زاده
دکتر ساسان والی زاده که برای بسیاری از مدیران و فعلان رسانه، فعالان روابط عمومی و اهالی فرهنگ چهره ای شناخته شده و مقبول است تنها کمتر از پنج ماه حضور در منصب سرپرستی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی را دوام آورد و همانطور که از متن استعفای معنی دار و شجاعانه اش بر می آید تاب تحمل جریان فراهم کننده بستر بروز فاسد و رانتخواری را  در وزارت جهاد کشاورزی نداشته تا کارنامه حرفه ای اش همچنان مبرا از هرگونه آلودگی به فساد و ویژه خواری باشد.
والی زاده در متن استعفایش خطاب به وزیر جهاد کشاورزی که در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته نوشته است:

جناب آقای دکتر خاوازی
وزیر محترم جهاد کشاورزی

سلام علیکم
با احترام بسیار به اعتمادی که به برادر خود داشتید و با تشکر از فرصتی که برای خدمت به جامعه کشاورزی برای بنده فراهم شد اجازه می خواهم که استعفای خود را تقدیم شما کنم.
جنابعالی شخصیتی علمی و پاکدست و چهره ای متعهد و خدوم هستید که سالها می توانید در بخش کشاورزی این کشور منشاء خدمت باشید. بنده نیز قائل به کار حرفه ای، سالم و بی شائبه هستم.
و ان شاء الله با سلامت نفس و پاک دستی که از جنابعالی سراغ دارم اجازه نخواهید داد عقبه جریان فاسد و رانتخواهی  در دایره نزدیکان شما به حیات خود ادامه دهند. البته بسیار معتقدم که خبرنگاری و روابط عمومی یک حرفه مقدس و تخصصی است که در ظرف تنگ سیاست نمی گنجد.
خوشحالم که با خلوص و عشق تمام به خانواده بزرگ کشاورزی خدمت کردم.
در آستانه روز خبرنگار عذرخواه جامعه فهیم رسانه ای کشور هستم که برنامه های جامع نکوداشت این روز نیز معطل ماند.
ان شاء الله کارهای بزرگی که در روابط عمومی آغاز شد با همت دوستانم تدوام می یابد و تردید ندارم که در آینده حتی در وزارت جهاد کشاورزی، مفاهیم نظام ارتباطی و مبانی فعالیت رسانه ای و قواعد راهبردی روابط عمومی جایگاه واقعی خودش را خواهد یافت.
بار دیگر از حسن اعتماد جنابعالی تشکر می کنم و برایتان آرزوی سلامتی، سربلندی و عاقبت بخیری دارم.
ساسان والی زاده 

درخواست از دستگاه های نظارتی برای بررسی تخلفات
از روزی که رئیس اسبق مرکز اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی بدون داشتن کمترین سابقه در زمینه روابط عمومی و رسانه از سوی محمود حجتی سکان مدیریت مرکز اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در دولت یازدهم را به دست گرفت بحث فساد و رانت در این بخش، فارغ از صحت و سقم آنها، بسیار پررنگ تر از گذشته در محافل مختلف به گوش رسید. جابجایی پول های هنگفت برای افراد خاص چه در داخل وزارتخانه و چه در بیرون از آن و تقسیم افراد به خودی و غیر خودی در این دوره از همیشه عیان تر شد تا جایی که برخی مدیران رسانه های بخش کشاورزی در نامه ای به محمود حجتی وزیر وقت جهاد کشاورزی خواستار شفافیت در زمینه هزینه های وزارت جهاد کشاورزی برای افراد خاص در رسانه ها شدند. نامه ای که با اعمال نفود همین جریان خاص حتی به  دست وزیروقت هم نرسید و موضوع از دفتر وزیر مدیریت و سپس بایگانی شد وحتی بخش های نظارتی وزارت جهاد کشاورزی نظیر حراست و بازرسی نیز به این موضوع ورود نکردند تا کار به جایی برسد که موضوع  رانت، فساد و ویژه خواری در وزارت جهاد کشاورزی از طریق سازمان بازرسی کل کشور پی گیری شود. اما اکنون باید منتظر ماند و دید پس از اعلام صریح سرپرست مستعفی مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه، با واکنشی از سوی دستگاه های نظارتی همراه خواهد بود یا اینکه جریان فساد و رانت همچنان و با قدرت در وزارت جهاد کشاورزی به کار خود ادامه خواهد داد.

نماینده سابق مجلس در مسند سخنگو
یکی از اقدامات تعجب برانگیز وزیر جهاد کشاورزی بدعت انتخاب سخنگو جدا از بخش روابط عمومی برای وزارت جهاد کشاورزی بود به طوری که او در آستانه روز خبرنگار محمد مهدی برومندی نماینده سابق مجلس از حوزه انتخابیه  مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان و نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم که نتوانست به مجلس یازدهم راه پیدا کند را برای سخنگویی انتخاب کرد.
 برومندی که در مجلس نهم در کمیسیون کشاورزی حضور داشت در مجلس دهم مسیرش را از بخش کشاورزی جدا کرد و به کمیسیون امنیت ملی رفت اما به نظر می رسد پس از عدم راه یافتن به مجلس یازدهم بازهم به بخش کشاورزی و اینبار و به عنوان سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی رجعت کرده است.
انتصاب سخنگو برای وزارت جهاد کشاورزی را می توان در ابتدا به نوعی دور زدن روابط عمومی و محدود کردن حوزه فعالیت این اداره تعبیر کرد و از طرفی نیز می توان آن را بهانه ای برای دورتر شدن شخص وزیر از رسانه ها و پاسخگویی به سوالات و تنویر افکار عمومی دانست.

معاون کنترل آفات، مسئول همکاری با خبرنگاران
اما در آستانه روز خبرنگار و پس از انتصاب سخنگو  و انتشار متن استعفای سرپرست روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، انتصاب علیمراد سرافرازی مدیر کنترل آفات سازمان حفظ نباتات برای این سمت بود. فردی که تا کنون کمتر در رسانه ها دیده شده و به نظر می رسد تنها سابقه مرتبط با سمت جدیدیش مدیرکل دفتر رسانه های ترویجی معاونت ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی می باشد. او حتی تحصیلات مرتبط با بخش روابط عمومی و رسانه ندارد.
حال آنکه حداقل انتظار جامعه رسانه ای بخش کشاورزی از وزیری که در ابتدای کار چهره ای علمی به شمار می آمد انتصاب افراد متخصص ومرتبط با حوزه فعالیت بود. انتصابی که تنها یکبار و در زمان انتصاب ساسان والی زاده صورت گرفت و اغلب مدیران روابط عمومی در وزات جهاد کشاورزی به ویژه در دولت یازدهم و دوازدهم رزومه و شناختی از این حوزه نداشته اند و عملا چوب چنین انتصاباتی به چشم فعالان رسانه ای بخش کشاورزی رفته است. 

کد خبر d0cc549ede474f9a806846d73636d18c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =