صنایع غذایی> اقتصاد غذا – نسل چهارم کارخانجات روغن نباتی به عنوان جدیدترین فناوری روز دنیا در خصوص تصفیه روغن نباتی به منظور کاهش هزینه ها و افزایش تولید در سلفچگان راه اندازی می شود.

مهدی زاهدی اول مدیرعامل شرکت توسعه و پشتیبانی مه کامه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: با ورود نسل چهارم کارخانجات روغن نباتی که در آنها از تکنولوژی روز دنیا از جمله نانو تکنولوژی استفاده شده است قیمت تمام شده به شکل چشمگیری کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: اگر این تکنولوژی در کارخانجات روغن نباتی ایران گسترش پیدا کند به زودی شاهد کاهش قیمت روغن نباتی به جای افزایش قیمت سنواتی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توسعه و پشتیبانی مه کامه با اشاره به سایر عوامل تعیین کننده درقیمت تمام شده روغن نباتی تصریح کرد: در صورتی که بتوان روغن خام یا دانه های روغنی را به شکل بهینه و با قیمت مناسب در بازار جهانی خریداری کرد می توان با استفاده از این تکنولوژی امیدوار بود صادرات روغن نباتی از ایران دوباره رونق بگیرد.

زاهدی اول  افزود: بازارهای عمده صادراتی روغن نباتی در منطقه عراق و افغانستان است که متاسفانه طی سالهای گذشته از دست رفته است و در صورت استفاده از این فناوری در تولید روغن نباتی می توان این بازارها را دوباره احیاء کرده و با کشورهای ترکیه و پاکستان در این بازارها رقابت کرد.

وی در خصوص ویژگی های نسل چهارم کارخانجات روغن نباتی گفت: با حذف و ادغام برخی از فرآیندهای تصفیه، کاهش هزینه های انرژی و با افزایش عملی تولید می توان قیمت تمام شده روغن نباتی را تا 15 درصد کاهش داد.

مدیرعامل شرکت توسعه و پشتیبانی مه کامه متذکر شد: ورود و نصب این فناوری در کارخانجات روغن نباتی با توجه به حجم کم ساختار مذکور هزینه های سرمایه گذاری نیز تا 40 درصد در مقایسه با کارخانجات موجود کاهش می دهد.


کد خبر d1f8525f794040c7aabee0ac16a5f10c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لیلا سلیمی ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
    0 0
    با سلام و خسته نباشید. لطفا بفرمایید سرمایه گذاری برای جدیدترین کارخانه تولید روغن چقدر میباشد