۰ نفر
۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
یک متخصص طب سنتی رژیم غذایی ۱۵ روزه مخصوص دیابتی‌ها را تشریح کرد.

به‌گزارش تسنیم، غلامرضا کُردافشاری درباره رژیم غذایی 15 روزه مخصوص دیابتی‌ها اظهار داشت: افراد دیابتی بهتر است، رژیم غذایی 15 روزه‌ای را برای پاک‌سازی بدن از اخلاط فاسد داشته باشند و این افراد در 3 روز اول رژیم غذایی خود به جای غذا فقط از ماهی کیلکا همراه با دارچین به صورت کبابی یا تنوری استفاده کنند.

به گفته وی دارچین تعدیل کننده اخلاط در بدن است و خود مانع فاسد شدن عفونت‌ها در بدن می‌شود، البته باید خاطرنشان کنم که افراد دیابتی حتماً در این 15 روز قند ناشتا و 2 ساعت بعد از صبحانه را کنترل کنند؛ مصرف ماهی کیلکا با دارچین خود کاهش دهنده قند خون است.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: دیابتی‌ها در این 15 روز از دم کرده گزنه به عنوان چای مصرف کنند و میوه ای جز سیب نخورند. همچنین، در صورت بروز ضعف می‌توانند یک قاشق مرباخوری عسل را زیر زبان نگه دارند تا جذب عسل بهتر صورت پذیرد.

کُردافشاری با بیان اینکه بعد از 3 روز می‌توانند غذاهای دیگر مصرف کنند، ادامه داد: سوپ گشنیز که در تهیه آن از جو، گشنیز، شلغم، خرفه، شوید، اسفناج یا برگ چغندر، عدس، ماهیچه گوسفند یا گوشت جوجه خروس یا مرغ، کبک یا بوقلمون، آلو بخارا و یا آلوچه استفاده شده باشد و با روغن زیتون و آبغوره مصرف کنند.

وی گفت: خورشت سیب درختی غذای دیگری است که می‌توانند در این 15 روز از آن استفاده کنند با سیب درختی، غوره تازه یا آبغوره، گوشت گوسفند یا کبک یا بوقلمون، آلوبخارا یا آلوچه به اضافه کمی نمک و پیاز و زردچوبه تهیه می‌شود.

این متخصص طب سنتی افزود: نخوداب غذا دیگری است که دیابتی‌ها می‌تواند در این 15 روز مصرف کنند و می‌توانند به میزان لازم نخود با آب، کمی نمک، مقداری شوید و گشنیز روی شعله ملایم حرارت دهند تا پخته شود و از آبغوره به عنوان چاشنی استفاده کنند البته غذاهای مخصوص دیابتی‌ها زیاد است.

کُردافشاری اضافه کرد: بورانی گزنه که گزنه با پیاز و نمک و زردچوبه کاملاً پخته و کوبیده شود و همراه با ماست مصرف شود. همچنین، می‌توان از گزنه خورشت تهیه کرد به این ترتیب که گزنه همراه با نعنا ، جعفری، گوشت گوسفند به اضافه مقداری نمک و زردچوبه و پیاز در تهیه این خورشت مخلوط شود.

این متخصص طب سنتی گفت: دیابتی‌ها بایدحداقل 3 تا 4 بار در روز شکم‌شان کار کند و در طی این مدت می‌توانند عرق بید یا آب برگ بید تازه استفاده کنند و سبزی کوهی مانند والک، مرزه کوهی و برگ پنیرک و مرزنجوش برای این افراد مناسب است؛ سعی کنند چاشنی غذایشان آبغوره بی‌نمک باشد و غذای خود را با زرد چوبه و زعفران رنگ دهد و از رب گوجه فرنگی استفاده نکنند.

وی بیان کرد: شربت آبغوره و رب انار که آبغوره و رب انار را به نسبت 3 به 2 مخلوط کرده و روزی یک تا 3 بار به صورت رقیق شده با آب مصرف کنند که این شربت برای تصفیه خون و کاهش غلظت خون مفید است و موجب می‌شود که بیماری عود نکند.

کُردافشاری خاطرنشان کرد: افراد دیابتی می‌توانند 75 گرم تخم خرفه، 25 تخم اسفرزه، 30 گرم خاکشیر، و 25 گرم زنیان را در 1،5 لیتر آبغوره بدون نمک خیسانده و 48 ساعت در هوای معمولی نگهداری کنند. با پارچه ای تمیز شیره کش کنند و از مایع به دست آمده روزی یک تا 3 بار نصف استکان مصرف کنند.
کد خبر d3e04c7f754a4b5c8b2c7570e968741f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =