مواد غذایی> مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: با افزایش مراکز عرضه و همچنین میزان عرضه مرغ، قیمت این محصول هفته آینده به نرخ مصوب می‌رسد.

سالمی افزود: تاکنون مرغ گرم تنها از طریق میدان بهمن بین خرده فروشی‌ها توزیع می‌شد، اما از امروز توزیع مرغ به خرده فروشی‌ها در میدان تره بار پیروزی آغاز شده و از فردا هم در میدان تره‌بار تهرانپارس این توزیع آغاز می‌شود، هفته آینده نیز سردخانه هشت شهریور واقع در غرب تهران توزیع عمده مرغ را برای خرده‌فروشی‌ها آغاز می‌کند.

سالمی گفت: همچنین علاوه بر افزایش مراکز توزیع، میزان توزیع نیز که قبلا 400 تن در روز بود به 800 تن در روز برای مرغ گرم افزایش می‌یابد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران افزود: از سوی دیگر از امروز توزیع مرغ منجمد نیز آغاز شده و روزانه بین 300 تا 400 تن مرغ منجمد نیز توزیع خواهد شد.

سالمی گفت: برای تامین نیاز مرغ در تهران 500 تا 600 تن مرغ که از سایر استان‌ها وارد تهران می‌شوند از طریق کشتارگاه‌ها بین مراکز عرضه توزیع می‌شود.

وی افزود: از امروز، همزمان با افزایش عرضه مرغ، نظارت بر مراکز عرضه مخصوصا خرده فروشی‌ها نیز افزایش می‌یابد و قرار است در این رابطه وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات اقدامات لازم را انجام دهند تا از دلال بازی و سودجویی در عرضه مرغ جلوگیری شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: با توجه به افزایش میزان توزیع و همچنین مراکز توزیع، از هفته آینده قیمت مرغ به نرخ مصوب 20 هزار و 400 تومان در تمامی مراکز عرضه می‌رسد.

گفتنی است در حال حاضر براساس مشاهدات میدانی در خرده فروشی‌ها مرغ تا قیمت کیلویی 34 هزار تومان نیز عرضه می‌شود و برای خرید مرغ با قیمت مصوب در میادین میوه و تره‌بار صف‌های طولانی وجود دارد و این برای چندمین بار در هفته‌های اخیر است که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی وعده رسیدن مرغ به نرخ مصوب را می‌دهند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما
کد خبر d630498164924e2fb40d05a87d5ca6d3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =