۰ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳
مواد غذایی> برخی مصرف کنندگان که آب میوه سیب و انگور را بیش از حد مصرف کرده اند به دلیل سطح بالای آرسنیک در این نوشیدنی‌ها به بیماری های جدی مانند دیابت مبتلا شده اند.

برخی تحقیقات حاکی از آن است که مقدار زیاد آرسنیک در آب میوه های صنعتی به خصوص در آب سیب و انگور باعث ایجاد بیماری می شود.

آزمایشات سازمان مصرف کنندگان گزارشی مبنی بر چنین آلودگی را عنوان کرده است و برخی نوشیدنی ها به فلزات سنگین آلوده هستند که از جمله آنها آرسنیک گزارش شده است.

در این گزارش ها ذکر شده است که برخی مصرف کنندگان که آب میوه سیب و انگور را بیش از حد مصرف کرده اند به دلیل سطح بالای آرسنیک در این نوشیدنی ها به بیماری های جدی مانند دیابت مبتلا شده اند.افرادی که در معرض آرسنیک قرار می گیرند به تدریج درگیر بیماری هایی چون، عوارض قلبی و عروقی،دیابت و برخی سرطان ها می شوند.

سازمان غذا و دارو در آمریکا(FDA) اعلام کرد:میزان مصرف آرسنیک مجاز در نوشیدنی ها و آب میوه ها باید 10 درصد باشد تا به یک استاندارد برسد.در سازمان غذا و دارو آمریکا برخی نوشیدنی های معتبر مورد تست و آزمایش قرار گرفت که این برندها حاوی 100 درصد آرسنیک بودند.در حالیکه نوشیدنی ها باید حاوی 89 درصد آب باشند.

برخی آلاینده ها در آفت کش ها استفاده می شود و این آفت کش ها به میوه هایی چون سیب و انگور آسیب بیشتری می رساند و برخی شرکت های غذایی برای رقیق کردن آب میوها از آرسنیک بیشتری استفاده می کنند به خصوص در آب میوه های سیب و انگور که این مسئله خلاف قانون مقررات غذایی است.

از این رو شرکت ها وکارخانجات غذایی در تمام دنیا باید به قوانین مربوط به غذا و محصولات غذایی احترام گذاشته و بهترین خدمات را به مصرف کنندگان ارائه دهند.روی بطری ها باید برچسب هایی وجود داشته باشد که مصرف کنندگان را نسبت به مواد افزودنی به کار رفته شده آگاه کند.

لازم به ذکر است برای داشتن یک اقتصاد پویا و سلامت مصرف کنندگان مواد غذایی، تولید کنندگان باید خود را ملزم بدانند که بهترین محصولات را ارائه دهند.

منبع:فارس
کد خبر dabf1e7861094a2f9a093878c993c892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =