یک محقق و پژوهشگر طب سنتی در مورد زیاده روی در مصرف مواد غذایی سرد مانند بستنی هشدار داد

به گزارش شفا آنلاین،حیدر عظمایی محقق و پ‍ژوهشگر(Researcher) طب سنتی با اشاره به طبع سرد و‌ تر انواع بستنی اظهار کرد: شیرین کننده و طعم دهنده ها، رنگ‌های صنعتی، اسانس‌های شیمیایی، شیر پرچرب و خامه از جمله ترکیبات به کار رفته در بستنی هستند.

وی بیان کرد: در دهه‌های پیش برای تهیه بستنی‌های سنتی(Traditional) از گیاه ثعلب استفاده می‌شد که مصرف این گیاه رفع نازایی و کم‌خونی را به همراه دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: به دلیل گران قیمت بودن گیاه ثعلب و کاربرد دارویی آن دیگر امروزه از این گیاه برای تولید بستنی‌های سنتی استفاده نمی‌شود.

عظمایی با تاکید بر خاصیت دارویی ریشه و برگ گیاه ثعلب عنوان کرد: مصرف این گیاه به همراه زعفران و مشک تاثیر چشمگیری در بهبود نازایی دارد اما در بستنی‌های سنتی امروزی موادی چون رنگ زعفران، پسته، وانیل، شیر و خامه به کار می‌روند.

وی تصریح کرد: زیاده روی در مصرف بستنی‌های صنعتی و سنتی بلغم عمقی (سردی و تری) و بیماری‌هایی چون نازایی و ناراحتی‌های عصبی مانند سردرد، ام اس، مشکلات ریوی، بی‌حالی، خستگی و درد مفاصل در بدن ایجاد می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: از دیدگاه طب سنتی نازایی بیشتر به ۲ دلیل اتفاق می‌افتد، در پاره‌ای از موارد خشکی رحم که به علت گرمی زیاد ایجاد می‌شود و در بیشتر اوقات سردی و رطوبت زیاد رحم در بروز نازایی دخالت دارد وباید توجه داشت که سردی رحم ارتباط مستقیمی با مصرف غذا‌های سرد دارد.

عظمایی اظهار کرد: مصرف مواد غذایی سرد باعث اسیدی شدن معده می‌شود یا با افزایش رطوبت از حرکت اِسپرم جلوگیری می‌کند.

وی بیان کرد: لبنیات بدون مصلح، دوغ و ماست ترش، مواد غذایی یخ زده، سبزی گشنیز، سرکه، آب غوره، آب یخ، مواد نگه دارنده در کنسروها، میوه‌های نارس، گوشت گاو، سوسیس و کالباس و غذا‌های ساندویچی از دیگر مواد غذایی هستند که نقش موثری در نازایی دارند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: افراط در مصرف غذا‌های سرد، سردی مضاعف در رحم و دستگاه گوارشی زنان، نازایی و اختلال در سیستم عصبی  را موجب می‌شود.

عظمایی با بیان اینکه مشکلات هورمونی در زنان و مردان، سردی شدید رحم زن، عفونت رحم، کیست رحم و تخمدان و تنبلی تخمدان از جمله عوامل موثر در بروز نازایی محسوب می‌شوند، افزود: مواد غذایی سرد سبب سرد شدن مغز و بروز اختلالات روحی و روانی چون ناامیدی، اضطراب و ترس می‌شود.

وی گفت: مصرف غذا‌های سرد روی مغز، دستگاه گوارش، مجاری ادراری (که وظیفه تولید مثل را بر عهده دارد) تاثیر منفی می‌گذارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی توصیه کرد: زن و شوهر باید قبل از اقدام به بارداری از مواد غذایی گرم همچون عسل، کشمش، خرما و زیره استفاده کنند.

عظمایی تاکید کرد: نخودآب، نخود و آب آن از گزینه‌های غذایی مفید برای مردان و رازیانه و عرق آن از مواد غذایی مناسب برای زنان در دوران پیش از بارداری محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: مصرف کرفس، روغن حیوانی گاوی همراه غذا، گوشت گوسفند، زنجبیل و فلفل به مقدار کافی حین غذا، تخم مرغ آب‌پز عسلی، بادام درختی، انجیر، گردو، فندق، نخودچی، پسته، شربت عسل، گلاب و زعفران، سرکه طبیعی انگور همراه با عسل در دوران پیش از بارداری ضروری است.

عظمایی یادآور شد: ماساژ بدن به وسیله روغن‌های گرم مانند بادام تلخ، سقز، زیتون و سیاهدانه، استفاده از خوشبوکننده‌های گرم و بادکش گرم از دیگر رفتار‌های مفید در دوران پیش از بارداری هستند.
کد خبر e11b06661aca42cf9ea59a8d0dfff744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =