مواد غذایی> وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای عالی ترابری بر ضرورت تحقق حمل یکسره کالاهای اساسی از کشتی به مقصد تاکید کرد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در نشست ۲۱۹ شورای عالی ترابری با اشاره به ضرورت حمل یکسره کالاها از کشتی به مقاصد داخلی گفت: محقق شدن حمل یکسره کالا باید در دستور کار قرار بگیرد. تمام حاضران در جلسه باید در حوزه اختیارات و وظایف خود برای محقق شدن این امر تلاش کنند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که تمام ذی‌نفعان این روند نسبت به دریافت مجوزهای لازم برای حمل یکسره اقدام کنند و وزارت راه و شهرسازی نیز تمام توان خود را برای تأمین این مجوزها به کار خواهد بست.

این عضو کابینه دولت سیزدهم همچنین از دستگاه‌های نظارتی خواست تا نسبت به تسهیل فرآیندهای بازرسی و ترخیص کالاهای ضروری که لازمه محقق شدن حمل یکسره است، اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به ضرورت تأمین ناوگان جاده‌ای و ریلی برای حمل کالاهای اساسی گفت: وزارت راه و شهرسازی در کمیته‌های تخصصی راهکارهای افزایش ظرفیت حمل را بررسی خواهد کرد.

وی افزود: در بلندمدت نیز باید نسبت به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر با تأمین تجهیزات مورد نیاز اقدام شود.

قاسمی گفت: لازم است سازوکاری طراحی شود تا بنادر از زمان تقریبی رسیدن کشتی‌های حامل کالا مطلع باشند تا تمام دستگاه‌های مسئول بتوانند برای حمل کالاها برنامه ریزی کنند.

منبع:مهر
کد خبر e405b18924cb49cab5817b140ba87326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =