مواد غذایی> رئیس هیات مدیره انجمن مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه آنفلوانزای پرندگان همچنان در کشور می تازد، گفت: شیوع آنفلوانزای پرندگان در چهارمحال و بختیاری در حال گسترش است.

ناصر نبی پور درباره آخرین وضعیت شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور اظهارداشت: این بیماری همچنان در کشور می‌تازد؛ هم اکنون استان اصفهان شرایط بسیار بدی در این زمینه دارد ضمن اینکه شیوع این بیماری در استان چهارمحال و بختیاری نیز درحال گسترش است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۲۴ استان کشور با این بیماری درگیر هستند، افزود: این بیماری در تمام استان‌های پرتولید کشور شیوع یافته است.

رئیس هیات مدیره انجمن مرغ تخم گذار استان تهران تصریح کرد: بیشترین میزان شیوع در جمعیت مرغ‌های بومی است که متاسفانه سبب انتقال و گستردگی شیوع بیماری می‌شوند.

نبی پور با اشاره به اینکه اولین مورد آلودگی به این بیماری در سال‌جاری در تاریخ ۲۲ آبان ماه گزارش شده است، گفت: طبق اعلام سازمان دامپزشکی تاکنون ۱۲ میلیون قطعه مرغ بر اثر این بیماری معدوم شده‌اند.

وی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی در زمینه مقابله با این بیماری و انجام عملیات معدوم سازی دست تنهاست و کسی به این سازمان کمک نمی‌کند؛ درحالی‌که سایر ارگان‌ها نیز باید در این زمینه وارد عمل شوند.

رئیس هیات مدیره انجمن مرغ تخم گذار استان تهران  در بخش دیگری از سخنان خود درباره بازار تخم مرغ نیز گفت: نرخ این محصول نسبت به هفته گذشته حدودا ۱۰۰ تومان گران شده و میانگین قیمت هرکیلوگرم درب مرغداری به ۵۰۰۰ تومان رسیده است.

منبع:مهر
کد خبر e475e63d8faf46428addc35351fd268d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =