فود پرس - افزایش شدید صادرات سالانه ذرت از ۵ کشور اصلی در ماه آگوست حاکی از افزایش شدید تقاضا این محصول در صنعت خوراک و غلات می باشد.

به گزارش فودپرس، با توجه به بهبود فصلی صادرات این محصول در برزیل، در ماه گذشته صادرات G-5 ذرت جهش داشت و رقم ۹٫۱۵ میلیون تن بود که این رقم از ۱٫۴ میلیون تن ماه جولای و از ۳٫۱ میلیون تن ماه آگوست سال گذشته بالاتر می باشد که در مجموع صادرات ذرت ۵ کشور اصلی از سپتامبر ۲۰۱۳ تا آگوست ۲۰۱۴ به رکورد ۱۰۷٫۲ میلیون تن رسیده است این رقم در مقایسه با ۸۲٫۳ میلیون تن فصل گذشته بالاتر می باشد و بیشترین میزان افزایش صادرات به اتحادیه اروپا، مکزیک، مصر و چندین کشور افریقایی و همین طور چین، اندونزی، ایران، ژاپن، کره جنوبی و ویتنام به ثبت رسیده است.

بعد از عملکرد ضعیف صادرات ذرت آرژانتین در طی ۱۱ ماه، صادرات ذرت این کشور در ماه آگوست و ۲۰ روز اول این ماه (سپتامبر) بهبود یافت بطوریکه در طول بیست روز اول ماه سپتامبر میزان صادرات ذرت آرژانتین به رقم ۱٫۱ میلیون تن رسید که این رقم در مقایسه با ۰٫۸۳ میلیون تن کل ماه سپتامبر ۲۰۱۳ بالاتر می باشد.

صادرات ذرت روسیه و اوکراین در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ بالا بود که این موضوع باعث شد تا صادرات این محصول از ماه ژوئن تا آگوست ۲۰۱۴ بطور چشمگیری کاهش یابد. طبق گزارشی این دو کشور (روسیه و اوکراین) در سه ماه منتهی به آگوست ۲۰۱۴ در مجموع ۹۶۶ هزار تن ذرت صادر کرده اند که در مقابل این رقم در سال گذشته ۱٫۵۳ میلیون تن بوده است.

با توجه به چشم انداز وسیع ذرت روسیه و اوکراین در فصل ۲۰۱۴ بعد از افزایش بی سابقه یعنی رقم ۲۴٫۱ میلیون تن فصل گذشته احتمالا صادرات این محصول از سپتامبر ۲۰۱۴ تا آگوست ۲۰۱۵ افزایش خواهد یافت.

صادرات ذرت ایالات متحده بیش از سه برابر ماه آگوست بود که با توجه به این افزایش و رشد سالانه میزان صادرات این محصول در ایالات متحده را برای فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ رقم ۳۰٫۳ میلیون تن و یا ۱۶۳ درصد بوده است. اگرچه مجموع صادرات ذرت همچنان کمی از رکورد بدست آمده در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ کمتر می باشد که عمدتا بدلیل رقابت جهانی و تقاضا داخلی بالا این محصول می باشد.

منبع : oilworld.biz
کد خبر e4aafee1a5824eabbac015045d1704a9

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =