۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
غذا و تغذیه> بیماری قند یا دیابت یکی از شایعترین بیماری‌های متابولیکی است که دارای علائمی مانند پرخوری و پرنوشی است.

قند خون بالا را نمی‌توان نادیده گرفت و باید با تشخیص و آزمایش به موقع آن از آسیب های آتی آن پیشگیری کرد.
                            
افزایش تشنگی، خستگی و دید مبهم از نشانه‌های قند خون بالا است. با پایین آوردن سریع قند خون میتوان از کم کاری دیابتی و عوارض بالا رفتن آن پیشگیری کرد.

ورزش سریع و با شدت‌

می‌توان به مدت نیم ساعت سریع ورزش کرد. ورزش مناسب موجب می‌شود که قند خون بالا در بدن تبدیل به انرژی بشود و قند خون پایین می‌آید. 

پس از ورزش مناسب، میزان قند خون خود را با دستگاه اندازه گیری کنید و اگر قند خونتان به حد امکان پایین نیامد به ورزش خود ادامه بدهید. از قبیل ورزش‌های که ضربان قلب را بالا برده و بر روی کاهش قند خون اثر گذار است می‌توان از ورزش‌های ایروبیک، پیاده روی سریع و پریدن نام برد.

نوشیدن چند لیوان آب پشت سر هم

هر وقت که می‌توانید ادرار کنید و ۳ تا ۴ لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب، قند موجود در خون شما را رقیق کرده و موجب از بین رفتن قند خون از بدن شما می‌شود و باز هم بعد از نوشیدن آب قند خون خود را اندازه بگیرید و اگر به قند خون مناسب نرسیدید به همان اندازه باز هم به کار خود ادامه بدهید. تمام راهکار‌های بالا را در صورت توان انجام دهید تا زودتر به نتیجه مطلوب خود برسید.

درمان قند خون بالا با جو

جو یکی از راه‌های درمانی، برای قند خون بالاست و حتی با کاهش اشتها و خطر مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی مقابله می‌کند. برخی از داوطلبان تاثیر جو را بررسی کردند.

 این افراد از نان جو برای صبحانه، ناهار و شام مصرف کردند و در ساعت‌های اخر پارامتر‌هایی که قند خون آنان را نشان می‌دهد را اندازه گیری و بررسی کردند. داوطلبان این آزمایش مشاهده کردند که نه تنها قند خون آن‌ها نرمال شده است بلکه متابولیسم شان هم بهبود یافته است.

فیبر‌ها، باکتری‌های خوب روده را افزایش می‌دهد

این فرایند با گذشت زمان پیشگیری میکند از بروز بیماری‌های قلبی عروقی، قند خون و دیابت. طبق گزارشاتی، غذا‌هایی که حاوی فیبر هستند موجب بالا رفتن فلور روده شده و تاثیر بسزایی بر روی قند خون دارد.

درمان قند خون با پیاز و سیر

سیر و پیاز نقش بسیار اصلی در کاهش قند خون دارد به علت ترکیبات فعال گوگردی مانند آلیل پروپیل دی‌سولفید موجود در پیاز و اکسیدآلیل دی‌سولفید در سیر. هر چه قدر مقدار پیاز و سیر بیشتر باشد قند خون کم شده و باعث افزایش میزان انسولین در خون می‌شوند.

درمان قند خون با بامیه

پژوهش‌هایی ثابت کرده اند که بامیه و یا حتی آب بامیه به کاهش قند خون کمک کرده و دانه‌های پخته شده درمانی است برای دیابت؛ بامیه غنی از فیبر است. فیبر موجود در بامیه میزان حجم گرسنگی را پایین اورده و مدت زمان بیشتری افراد را سیر نگه می‌دارد.

منبع:yjc
کد خبر e62f578de5c04f7f859d0fb1c627849c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =