وزیر صنعت،معدن و تجارت برنامه های اجرایی ستاد اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ را برای اجرا به معاونان خود ابلاغ کرد. 

 به گزارش شاتا،پس از آنکه دکتر اسحاق جهانگیری به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در سی ام فروردین ماه امسال برنامه های و وظایف دستگاه های دولتی را تعیین کرده و وزارت صنعت،معدن وتجارت را به عنوان مجری و مسوول برنامه های اجرایی بسته های رونق تولید و اشتغال تعیین کرد برنامه های هدفمند برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ در این مجموعه آغاز شد. 
در همین راستا مهندس محمد رضا نعمت زاده با تقسیم وظایف بین معاونان خود و صدور ابلاغیه های جداگانه برای آنان دستور عملیاتی شدن برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی را صادر کرد. 
امسال برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش تولید و اشتغال بسته های متنوعی تعریف شده است که وزیر صنعت،معدن و تجارت بر اساس حوزه مسوولیت هر معاون خود و نیزمدیران سازمان های توسعه ای زیر مجموعه بخشی از مسوولیت ها را به آنان سپرده است. 
بر اساس این تقسیم بندی مسوولیت اجرای بندهای مختلف بسته ارتقا توان تولید ملی به علی یزدانی،مدیرعامل سازمان صنایع کوچک،جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی،منصور معظمی،مدیرعامل ایدرو،برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری،محمد رضا رضوی رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی ،مهدی کرباسیان ،مدیرعامل ایمیدرو،یدا... صادقی ،معاون امور اقتصادی وبازرگانی،مجتبی خسروتاج رییس سازمان توسعه تجارت،حسین ابویی مهریزی معاون طرح و برنامه و محسن صالحی نیا معاون امور صنایع واگذار شده است. 
در حقیقت در اجرای این بند از سیاستهای اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ همه معاونان وزیر صنعت،معدن و تجارت و مدیران سازمان های توسعه ای و تحقیقاتی همکاری دارند و برخلاف سال گذشته که تنها چند معاون مسوولیت های اجرایی کار را بر عهده داشتند این بار همه مدیران ارشد وزارت صنعت،معدن و تجارت برای تحقق شعار سال که تولید و اشتغال است تلاش خواهند کرد. 
بنابر این گزارش مسوولیت اجرای بسته جذب، توسعه و تعمیق تکنولوژی به معاونان امور صنایع و آموزش،پژوهش فناوری واگذار شد و معاون طرح و برنامه وزیر نیز مسوولیت اجرای بسته تامین مالی و سرمایه گذاری را علاوه بر سایر وظایف خود بر عهده دارد. 
در ابلاغیه های صادر شده توسط مهندس نعمت زاده اجرای بسته اشتغال و توانمند سازی نیروی کار به یزدانی،سرقینی و ابویی مهریزی سه معاون وزیر در بخش های صنایع کوچک،امور معادن و طرح و برنامه واگذار شده است. 
همچنین برای اجرای بسته تجارت خارجی که شامل توسعه صادرات غیر نفتی و کنترل واردات است ؛یدا... صادقی ، مجتبی خسروتاج، محسن صالحی نیا و حسین اسفهبدی که به ترتیب معاون امور اقتصادی و بازرگانی،رییس سازمان توسعه تجارت، معاون امور صنایع و مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی تهران هستند، انتخاب شده اند تا برنامه های وزارت صنعت،معدن وتجارت را در این بخش پیش ببرند. 
پیش بینی می شود امسال با همراهی همه معاونان وزیر در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برنامه های پیش بینی شده با شتاب بیشتری در مقایسه با سال گذشته عملیاتی شود.
کد خبر e652a7bed6d94cd7b45513e9aa8e244a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =