مواد غذایی> عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: کشتار و صادرات دام آبستن به صورت قطعی ممنوع است و باید با مرتکبین آن برخورد شود و این اقدام مجازات دارد.

علی اکبر علیزاده برمی عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص صادرات دام زنده و خرید دام مازاد عشایر توسط شرکت پشتیبانی امور دام، گفت: عشایر عمدتا علوفه مورد نیاز دام‌های خود را از طریق مراتع تامین می‌کنند اما در سال جاری به واسطه خشکسالی شرایط تامین علوفه عشایر در مراتع وجود ندارد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت تلاش کرده تا نهاده مورد نیاز عشایر را تامین و دام مازاد آنها را با قیمت مناسب خریداری کند، ادامه داد: متاسفانه جریانی به واسطه کاهش ارزش پول ملی که روند آن در دولت گذشته آغاز شده اقدام به قاچاق دام زنده به کشورهای منطقه می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ارزش دام زنده در بازارهای منطقه در مقایسه با نرخ ریالی آن بسیار بالاتر است و به مشوقی برای قاچاق دام زنده شده است، عنوان کرد: قاچاق دام زنده در مقاطع مختلفی طی سال‌های اخیر اوج گرفت و باید از آن با استفاده از ابزارهای موجود جلوگیری شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص کشتار، قاچاق و صادرات دام آبستن، گفت: در صورت تداوم قاچاق دام زنده آبستن، کشور طی سال‌های آینده دچار مشکل می‌شود. کشتار و صادرات دام آبستن به صورت قطعی ممنوع است و باید با مرتکبین آن برخورد شود و این اقدام مجازات دارد.

منبع:خانه ملت
کد خبر e7cbed768aac45a9826ba7ee44d6e315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =