مواد غذایی> رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه دستور وزیر درباره تعویق یک ماهه حذف برچسب قیمت‌ دیر اعلام شده است، گفت: کالاهایی که امروز بدون برچسب قیمت کارخانه به بازار وارد شده قبل از دستور وزیر تولید و بسته‌‌بندی شده است.

محمد آقا طاهر در مورد این که چرا مصوبه حذف قیمت علیرغم اینکه با دستور وزیر یک ماه به تأخیر افتاده است، اما از امروز برخی کالاهای تولیدی کارخانه‌ها به عرضه‌کنندگان بدون قیمت ارائه شده است، گفت: دستورالعمل وزیر صنعت پیرامون به تعویق افتادن یک ماهه مصوبه حذف برچسب قیمت برخی کالاها دیر اعلام شد و باید حداقل 5 یا 6 روز قبل اعلام می‌شد، تا تولیدکنندگان خود را با آن تطبیق می‌دادند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: تولید‌کنندگان کالاهایی را که امروز به بازار عرضه می‌کنند، از چند روز قبل آماده کرده‌اند و قطعا این کالا‌ها و بسته‌بندی آن از قبل از اعلام دستورالعمل جدید وزیر مبنی بر به تعویق افتادن یک ماهه طرح، آماده بوده و به همین دلیل برچسب قیمت بر روی برخی کالاهایی که امروز به بازار عرضه شده، نصب نشده است. 

وی با تأکید بر اینکه تولید‌کنندگان تمایلی به حذف برچسب قیمت از روی کالا را ندارند، گفت: ممکن است سه یا چهار روز کالاهای بدون برچسب قیمت به خرده‌فروشان و بازار عرضه شود، اما پس از آن دوباره تولید‌کنندگان براساس دستورالعمل جدید وزیر صنعت عمل خواهند کرد و کالاهای با برچسب قیمت را به بازار عرضه می‌کنند. 

به گزارش فارس، محمدرضا نعمت‌زاده چند روز قبل از پایان دوره وزارتش در دولت یازدهم مصوبه حذف درج قیمت از برخی  گروه‌هایی کالایی از جمله چیپس و پفک، شیرینی و شکلات و محصولات سلولزی توسط تولید‌کنندگان را از ابتدای مهرماه 96 اعلام کرد.

 چند روز پس از اینکه محمد شریعتمداری به عنوان وزیر صنعت دولت دوازدهم شروع به کار کرد، علیرغم انتقادات بسیار زیاد به مصوبه نعمت‌زاده، 7 قلم دیگر از جمله مربا، انواع کنسروها، عسل، سس،‌ترشی و .. را به این مصوبه اضافه کرد و گفت که این مصوبه از ابتدای مهرماه لازم‌الاجرا است و «مصوبه حذف برچسب قیمت از برخی کالاها از سوی نعمت‌زاده، محترم و لازم ‌الاجراست اما ایراداتی دارد که باید اصلاح شود».

اذعان شریعتمداری مبنی بر وجود ایراداتی در مصوبه لحظه‌ای وزیر پیشین صنعت ناشی از اظهار نظر مخالفان اجرای طرح مذکور بود که خوشبختانه اجرای مصوبه‌ را یک ماه به تعویق انداخته است. 

براساس این گزارش: فعالان بازار و کارشناسان معتقدند که علیرغم اینکه مسئولان وزارت صنعت بر این اعتقادند که با اجرای طرح حذف برچسب قیمت، کالا با قیمت مناسب‌تری به دست مصرف‌کننده می‌رسد، اما اجرای این طرح منجر به ایجاد هرج و مرج در بازار می‌شود و منحر به سردرگمی مصرف‌کنندگان در خرید کالا به قیمت مناسب می‌شود.

منبع:فارس
کد خبر e8216261bc344d5facbf1cf5871210e3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =