مواد غذایی> رییس سازمان دامپزشکی از ردپای سرب در گوشت مرغ خبر داد و گفت: میزان وجود این ماده در حد مجاز است.

مهدی خلج در پاسخ به وضعیت گوشت های وارداتی و تولیدشده در کشتارگاه های کشور اظهار کرد: سازمان دامپزشکی به منظور واردات گوشت از سایر کشورها، ابتدا کشور مورد نظر را از لحاظ بیماری ها مورد ارزیابی قرار می دهد و کشتارگاه ها باید کشتارگاه های مطلوب کشور ما باشند و آن کشور به تعهدات خود عمل کند تا بتوانیم گوشت را وارد کنیم.

وی با بیان اینکه کشتارگاه های دام و طیور کشور هیچ مشکلی ندارند، توضیح داد: باید تلاش کنیم در همه کشتارگاه ها یک نیروی مجرب دولتی فعالیت داشته باشد اما این نقص وجود دارد که به علت کمبود نیرو، از همکاران بخش غیردولتی استفاده می شود که نظارت موردی روی آن ها وجود دارد.

خلج با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی پیش‌قراول خصوصی سازی بوده است، تصریح کرد: این سازمان 21 هزار شغل را در عرصه خصوصی سازی ایجاد کرده است.

رییس سازمان دامپزشکی با ذکر اینکه برای وظایف حاکمیتی باید 11 هزار نفر پرسنل وجود داشته باشد، تصریح کرد: این درحالی است که اکنون کمتر از 50 درصد این نیروها را داریم و به دنبال این هستیم که کمبود نیرو را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه مجوز استخدام 1200 نفر گرفته شده که از این تعداد 32 نفر متعلق به خراسان شمالی است، توضیح داد: آزمون سراسری آن در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

خلج اظهار کرد: اجرای عملیات واکسیناسیون به بخس خصوصی در همه عرصه ها واگذار شده است و به دنبال تکمیا این روند هستیم.

وی در ارتباط با کشتارگاه ها بیان کرد: 230 کشتارگاه طیور در کشور فعال و 72 کشتارگاه نیز در حال احداث هستند که تمامی آن ها صنعتی هستند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم محموله های طیور را صادر کنیم باید کشتارگاه ها به سیستم اتوماتیک مجهز شوند که تاکنون هفت کشتارگاه این کد را با ظرفیت 120 هزار تن دریافت کرده اند.

خلج خاطر نشان کرد: 66 کشتارگاه صنعتی و 288 کشتارگاه سنتی دام در کشور وجود دارد که کشتارگاه های سنتی را ملزم به رفع نواقص کرده ایم.

منبع:ایسنا
کد خبر ea0aeb376b144c1f887299e387354c7a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =