یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم روسیه از سوی آمریکا و اروپا گفت: ایران آمادگی دارد امنیت غذایی روسیه را تأمین کند.

عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به مناقشاتی که اخیرا بین روسیه و کشورهای غربی به وجود آمد این کشورها نشان دادند که همیشه به دنبال این هستند تا در مواقع لزوم از ابزارهای قدرت خود استفاده کنند؛ کشورهای غربی روسیه را تحریم کردند اما روسیه با یک اقدام پیشگیرانه از آسیب بعدی پیشگیری کرد.

او ادامه داد: حرکت بعدی آمریکا و اروپا تهدید امنیت غذایی روسیه بود که روسیه با وارد کردن محصولات کشاورزی آمریکایی و اروپایی به خاک خود از این مسأله جلوگیری کرد.

به گفته این عضو کمیسیون کشاورزی، کشورهای غربی با تحریم روسیه هم به کشاورزی اروپا و هم به امنیت غذایی روسیه آسیب وارد می‌کنند اما ایران توانایی این را دارد که امینت غذایی روسیه را تأمین کند.

او اضافه کرد: ایران یک کشور چهارفصل است و توان بالایی برای تولید انواع محصولات کشاورزی دارد. ما از این مسأله که با کشوری مثل روسیه سرمایه‌گذاری مشترکی مثل صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی داشته باشیم استقبال می‌کنیم.

پاپی زاده تأکید کرد: ما می‌توانیم امنیت غذایی کشورهای همسایه و کشورهایی که از سوی آمریکا و اروپا مورد تهدید هستند را تأمین کنیم و از این طریق سطح اشتغال را بالا ببریم، به ارزآوری کمک کنیم و مراودات سیاسی و اقتصادی با کشورهای دیگر را مبدأیی برای همکاری‌های بعدی قرار دهیم.
کد خبر eeb63f9978444f2a8e1c720887c19c33

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =