معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت با بیان سخت‌گیری در کیفیت محصول صادراتی گفت: بازرگانان ایرانی قصد دارند در شرایط تحریم کشورهای اروپایی، بازار روسیه را برای صدور مواد غذایی و میوه بگیرند.

میرابوطالب بدری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد فعالیت این سازمان برای توسعه صادرات به بازار روسیه خاطر نشان کرد: به دلیل تحریم کالاهای کشاورزی کشورهای اروپایی به روسیه، در صددیم در بخش میوه و تره‌بار، شیلات و طیور بتوانیم افزایش صادرات به روسیه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی غذا (WORLD FOOD) روسیه در آینده‌ نزدیک برگزار خواهد شد، به این نکته اشاره کرد که بازرگانان استان‌های مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و اردبیل اعلام آمادگی کردند تا برای حضور در این نمایشگاه و مذاکره در راستای صادرات سیب اردبیل، مرکباتی مانند پرتقال و کیوی در گیلان و مازنداران و همچنین محصولات لبنی به صورتی هماهنگ اعزام شوند.

این مسئول در سازمان توسعه تجارت با اذعان به اینکه سعی می‌کنیم به صورت جزیره‌ای عمل نکنیم، تصریح کرد: برای حفظ کیفیت و قیمت مناسب، قرار است بر این است تا تمام بازرگانان با نظارت این سازمان وارد عمل شوند. تا اشتباهی که در زمان فروپاشی شوروی سابق رخ داد و هر کس برای خودش وارد عمل شد، تکرار نشود.

بدری اظهار امیدواری کرد، تا در صورت هماهنگی بتوان صادرات آبزیان مانند میگو و طیور از جمله مرغ را در دستور کار قرار داد.
کد خبر 97ad26bd84c24caf82464e0cc48b44d6

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =