مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران با بیان اینکه تاکنون 28 هزار تن شیرخام از تولید‌کنندگان به صورت تضمینی خریداری شده است، گفت: فردا مبلغ 2 میلیارد تومان بابت خرید تضمینی شیر خام به حساب دامداران تهرانی واریز می‌شود.


سعید سلطانی مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران در مورد وضعیت خرید تضمینی (حمایتی) شیر از دامداران گفت: تاکنون بیش از 28 هزار تن شیرخام از تولید‌کنندگان و دامداران خریداری و تبدیل به شیر خشک شده است.

وی در مورد پرداخت وجه خرید شیرخام تضمینی از دامداران گفت: عده‌ای از دامداران بابت فروش شیر خام  نهاده‌های دامی مطالبه کردند که به طور کامل  این نهاده‌ها در اختیار متقاضیان قرار گرفت و مشکلی  از این لحاظ وجود ندارد.

سلطانی  در مورد پرداخت وجه به  دامداران، اظهار داشت: برای پرداخت پول به دامداران شماره حساب آنها باید در سامانه ثبت شود که تا امروز برخی از تولید‌کنندگان شماره حساب خود را  به مرکز تحویل نداده‌اند و به همین دلیل پرداختی تاکنون صورت نگرفته است.

 مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران اظهار داشت: فردا مبلغ  2 میلیارد تومان وجه خرید شیر خام  تضمینی به حساب دامداران تهرانی واریز شود.

وی افزود: خرید تضمینی شیر خام از دامداران در استان‌های چهار محال و بختیاری، اصفهان، قزوین، تهران و خراسان رضوی در 9 مرکز در حال انجام است.

این گزارش حاکی است: به دنبال مصوبه دولت مبنی بر خرید شیر خام از دامداران به قیمت 1440 تومان کارخانه‌ها به دلیل عدم کشش بازار از خرید شیرخام به قیمت مصوب امتناع کردند که به دنبال آن دولت برای حمایت از تولید‌کنندگان شیر خام طرح خرید تضمینی شیر خام (خرید حمایتی) یعنی خرید شیر خام تولیدی استاندارد را با قیمت 1440 تومان از دامداران  اجرایی کرد.

براین اساس  سازمان تعاون روستایی کشور در برخی استان‌ها شیر خام تولیدی دامداران را با قیمت 1440 تومان برای تبدیل به پودر شیر خشک خریداری می‌کند و هیچ محدودیتی در خرید وجود ندارد.

منبع:فارس
کد خبر eef328918b0244d09054ab58c9a9a6f1

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =