مواد غذایی> رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران از متوقف شدن صادرات تخم‌مرغ طی یک ماه اخیر خبر داد.

ناصر نبی‌پور از متوقف شدن صادرات تخم‌مرغ طی یک ماه گذشته خبر داد و اظهارداشت: تقریبا می‌توانیم بگوییم درحال حاضر صادراتی وجود ندارد. وی با بیان اینکه استان تهران از بزرگترین صادرکنندگان تخم‌مرغ کشور بوده است، گفت: طی یک ماه گذشته یک عدد تخم مرغ هم از این استان صادر نشده است چون ما توان رقابت با ترکیه را در بازارهای جهانی نداریم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران همچنین از کاهش قیمت تخم‌مرغ در پی متوقف شدن صادرات آن خبر داد و افزود: درحال حاضر میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغ‌داری ۲۶۰۰ تومان و ۱۰۰۰ تومان زیر قیمت تمام شده تولید آن است.

نبی‌پور با اشاره به اینکه اتحادیه سراسری مرغ‌داران میهن ۴۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی برای ایجاد تحرک در بازار صادرات این کالا، درخواست کرده است، اضافه کرد: این اقدام نمی‌تواند موثر باشد چراکه دولت پولی ندارد برای این کار اختصاص دهد.

وی کاهش تولید را بهترین اقدام برای ایجاد تحرک در بازار عنوان کرد و ادامه داد: باید میزان تولید بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کند. به گفته نبی‌پور، اگر تولیدکنندگان اقدام به کاهش تولید و حدود ۴ تا ۵ درصد محصول خود را نیز صادر کنند، مشکل‌شان حل خواهد شد.

منبع:مهر
کد خبر f20f4870c221424e93e1c2699850ed70

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =