شاهرخ ظهیری از پیشکسوتان صنایع غذایی ایران در گفت وگو با سایت خبری اتاق تهران درباره فرصت های سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی کشورمان گفت: تنها 70 درصد از سهام یکی از شرکت های تولید آب معدنی ایران توسط فرانسوی ها خریداری شده است و سرمایه گذاری خارجی به شکل گسترده در صنایع غذایی نداریم.

به گفته شاهرخ ظهیری این عدم سرمایه گذاری به معنی عدم انتقال تکنولوژی  روز دنیا به صنایع غذایی ایران نیست و ماشین آلات صنایع تبدیلی در کارخانجات ایران از بهترین تکنولوژی ها استفاده می کنند اما سرمایه گذاران خارجی در صنایع تبدیلی ایران سرمایه گذاری مشترک با تولیدکنندگان ایرانی نداشته و ندارند. ظهیری گفت: صنایع تبدیلی ایران توانمند است و این بحث مطرح است که با همکاری دیگر شرکت های خارجی در کشور ثالث کارخانه بزنیم. به کشورهای همجوار به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس  اعلام کردیم که در صنایع غذایی آماده سرمایه گذاری مشترک هستیم.

ظهیری با اشاره به اینکه پس از تحریم ها هیئت های زیادی به ایران آمدند و پیشنهاد راه اندازی کارخانجات صنایع تبدیلی به ویژه محصول رب گوجه فرنگی که از صادرات مطلوبی برخوردار است مطرح شده است گفت: با کشورهایی مثل عمان مذاکراتی در این باره داشتیم و تبادل اطلاعات انجام شده است اما هنوز به نتیجه رسیدیم. 

این  پیشکسوت صنعت غذا در ادامه گفت: صنایع تبدیلی ایران در حال حاضر توانمند است و زنجیره تولید صنایع تبدیلی در ایران کامل شده است. به یاد دارم که سال ها پیش رب تولیدی کارخانه خودمان را با بشکه به ایتالیا صادر می کردیم و به این دلیل که طعم و مزه رب تولیدی خودم را می شناختم، محصول تولید شده کارخانه ام را در مسکو در بسته بندی های ایتالیایی دیدم. آن دوران دیگر تمام شده است. شرکت های ایرانی در تولید محصولات صنایع تبدیلی و تمام مراحل تولید به توانمندی رسیدند و قدرت همکاری مشترک با سرمایه گذار خارجی در ایران و دیگر کشورها را داریم. این توانایی را داریم که با مواد اولیه ایرانی محصول ایرانی تولید کنیم و در بسته بندی ایرانی به دست مصرف کننده خارجی برسانیم. 
کد خبر f38564c8b8bb4431add73ff147131f54

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =