مواد غذایی> رئیس سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان گفت: از مردم هم تقاضا داریم تا از احتکار‌های خانگی اجتناب کنند، اگر هر کس ۲ برابر نیاز خود کالا خریداری کند با تقاضای دو برابری مواجه خواهیم شد.

 عباس تابش رئیس سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان اظهار کرد: طبق معمول با رسیدن به روزهای پایانی سال تب خرید در بازار زیاد شده است. با توجه به تب کرونا، برنامه ریزی شده تا از تجمعات بزرگ جلوگیری شود. دو موضوع مهم برای بازار شب عید وجود دارد که مورد اول تامین کالاها است. حداقل ۴ میلیون تن کالا ظرف چند روز آینده از گمرک ترخیص شده تا نیاز مردم کشور تامین شود. در طول سال هم شاهد بودیم که علی رغم شیوع ویروس کرونا و خالی شدن قفسه‌های فروشگاهی در سراسر دنیا هیج کمبودی در کشور ما ایجاد نشد. برای ماه مبارک رمضان هم تدارک لازم دیده شده و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

او دومین مورد مهم در بازار شب عید را نظارت دانست و گفت: دو بخش متفاوت برای نظارت داریم که یکی از ان‌ها نظارت بر بازارهای سنتی و فروشگاه‌های فیزیکی است‌. بخش دوم هم مربوط به نظارت بر فروشگاه‌های مجازی است که در چند مدت اخیر گسترش زیادی پیدا کرده‌اند. تلفن گویا و سامانه‌های سازمان حمایت آماده خدمت رسانی هستند و بازرسان ما هم با خودروهای متحدالشکل به بازار شب عید نظارت خواهند کرد.
او بیان کرد: برنامه ریزی‌ها حاکی از آن است که کمبودی در بازار شب عید نخواهیم داشت.تامین کالاهایی مانند مرغ، تخم مرغ و روغن در  اولویت قرار دارند؛ اگر تامین به میزان نیاز مردم نباشد با مشکل مواجه خواهیم شد. در تهران ۹۰۰ تا هزار تن مرغ در روز احتیاج داریم؛ این هزار تن اگر ۸۰۰ تن هم باشد با کمبود ۲۰۰ تنی و اختلال در بازار مواجه خواهیم شد. وظیفه رسیدگی به این موضوع برعهده وزارت جهاد کشاورزی است. چند روز قبل طی جلسه‌ای که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، برنامه ریزی‌های لازم برای تامین و مدیریت توزیع صورت گرفت.

تابش قیمت مصوب تخم را هر کیلو ۱۶ هزار و هر شانه ۳۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: فروش روغن با کالاهای جانبی و یا با کارت ملی تخلف محسوب می‌شود. با توجه به برنامه ریزی‌‌های اعلام شده نباید کمبودی در بازار داشته باشیم. از مردم هم تقاضا داریم تا از احتکار‌های خانگی اجتناب کنند. اگر هر کس ۲ برابر نیاز خود کالا خریداری کند با تقاضای دو برابری مواجه خواهیم شد.

رئیس سازمان حمایت با اشاره به کمبود ایجاد شده در روغن مورد نیاز صنف و صنعت گفت: امروز تولید شبانه روزی شده و تامین به اندازه نیاز کشور در حال تحقق است. زمانی که صحبت از قیمت مصوب می‌کنیم به معنای آن است که آنالیز قیمت با حضور تمام بخش‌های مربوطه محاسبه و اعلام می‌شود. تمام بخش‌های ذنجیره تامین، تولید و توزیع در هنگام قیمت گذاری حضور دارند. این قیمت مصوب مشروط به تحقق اتفاقاتی از جمله تولید کافی و تامین مناسب نهاده ها است؛ هر کدام از این فرایند‌ها با مشکل مواجه شوند در سطح عرضه با افزایش قیمت رو به رو خواهیم شد.

او تصریح کرد: با توجه به زنجیره طراحی شده هیچ وابستگی به فرد خاصی وجود ندارد. هر کس که با عنوان دلال به فرایندها ورود کند شناسایی شده و با او برخورد خواهد شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر f6971541a0e140119558b2453fe42942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =