وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه طی چند سال اخیر کیفیت مواد غذایی کاهش یافته است، هدف وزارت بهداشت این است که چه در کالاهای وارداتی و چه در کالاهای تولیدی کیفیت را افزایش دهد.

دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم روز ملی کیفیت، افزایش کیفیت را در گروی افزایش اخلاق‌مداری عنوان و اظهار کرد: کیفیت چیزی نیست جز اخلاق‌مداری و اگر در زیربنای توسعه پایدار بپذیریم که اخلاق بسیار مهم است قطعا می‌توانیم به کیفیت بالایی دست یابیم، چرا که اگر هر فردی با اخلاق وارد عمل شود کیفیت نیز حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر جلب رضایت مشتری به تنهایی نمی‌تواند معنا و مفهوم کیفیت را برساند، چرا که در حال حاضر تعداد تقلبات افزایش پیدا کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کیفیت در کل کشور و بویژه در بخش بهداشت و درمان و صنعت غذا کاهش یافته است، گفت: رعایت حقوق شهروندان در این امر بسیار ضروری است. به همین دلیل یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت بهبود کیفیت در مواد غذایی وارداتی و تولیدی در نظر گرفته شده است.

هاشمی با بیان اینکه یکی از مشکلات اجتماعی ایران این است که عیب‌ها و نواقص را نادیده انکار می‌کنند، گفت: تا زمانی که عیب‌ها دیده نشوند، کیفیت حاصل نمی‌شود.

وی درباره برنامه وزارت بهداشت در راستای افزایش کیفیت مواد غذایی گفت: هدف این است که میزان مواد مضر را در مواد مغذی کاهش دهیم. برنامه‌هایی را در جهت غنی‌سازی مواد غذایی با افزایش ریزمغذی‌ها داریم تا بتوانیم سلامت مواد غذایی را افزایش دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در ادامه طرح تحول سلامت که یکی از برکات این دولت است، بسته‌ای را تحت عنوان نظارت بر تولید مواد غذایی ایجاد کرده‌ایم که به موقع اعلام خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه در زمینه‌ سموم کشاورزی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته، گفت: در 10 قطب کشور کارهای خوبی انجام شده که منجر به افزایش سلامت جامعه خواهد شد و همچنین امر برچسب‌گذاری روی محصولات کشاورزی می‌تواند تاثیرات زیادی بر افزایش سلامت جامعه داشته باشد.

منبع:ایسنا
کد خبر f697188a0bac494c9df94e0ea644dc76

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =