کشاورزی> نگرانی‌هایی که درباره افزایش واردات محصولات کشاورزی وجود دارد بی‌اساس است، زیرا کنترل آن توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی  با اعلام این خبر گفت: توافق گروه 1+5 اتفاق مبارکی است که باعث رونق کسب و کار در تمامی فضاها شده و بخش زراعت نیز از آن بی‌نصیب نخواهد ماند.

عباس کشاورز افزود: با وجود آنکه احساس می‌شود فضای واردات و صادرات بهبود خواهد یافت، اما باید گفت که وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان ارگانی که تنظیم بازار محصولات کشاورزی را عهده‌دار است، اجازه نمی‌دهد که واردات بی‌رویه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای معتقدند که قیمت محصولات وارداتی کاهش خواهد یافت، اما باید دانست که به مقدار نیاز اجازه واردات می‌دهیم.

برنامه طولانی‌مدتی برای رفع کم‌آبی کشاورزی داریم

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت درباره وضعیت آب در سال جاری بر اساس نظرات وزارت نیرو ادامه داد: هنوز اطلاعاتی درباره آب کشاورزی به این وزارتخانه اعلام نشده است، اما برنامه طولانی‌مدتی برای رفع مشکل کم‌آبی در اراضی کشاورزی مدنظر است.

کشاورز تصریح کرد: همان‌طور که در خبرگزاری کشاورزی ایران نیز مخابره گردید، وزارت نیرو در حال حاضر 13 استان را دچار تنش آبی شدید عنوان کرده که این تنش بیشتر مربوط به آب شرب است.

وی یادآور شد: 11 استان کشور نیز در گزارش ارسال‌شده درگیر کمبود آب هستند.

کشاورز تأکید کرد: برای بخش کشاورزی هنوز میزان آبی که می‌توان مصرف کرد، اعلام نشده است، اما کشاورزان هر منطقه متناسب با تجارب سال‌های گذشته، می‌توانند نسبت به میزان کشت محصولات با توجه به مقدار آب در دسترس اقدام کنند.

وی با توجه به بارندگی‌های فروردین‌ماه سال جاری، سطح سبز و وضعیت گندم در استان‌های کشور را مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 11 میلیون و 200 هزار تن گندم در کشور برداشت شود.


منبع:ایانا
کد خبر f69e20e7d4694d028e97bdf2147a878c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =