صنایع غذایی> شرکت‌های صنایع غذایی و کشاورزی کوکاکولا، مک‌دونالد، وال‌مارت، بادویزر، پپسی، نسکافه، فریتولی، نستله، استارباکس، دانون رتبه، کرافت، جان‌دیر، ردبول و ساب‌وی بین 100 برند برتر جهان در سال ٢٠١٥ قرار گرفتند.


مؤسسه فوربس آخرین رتبه‌بندی سالانه خود را از باارزش‌ترین برندهای جهان منتشر کرد، در این رتبه‌بندی شرکت‌های اپل، میکروسافت، گوگل و کوکاکولا رتبه‌های نخست تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند. انتشار این فهرست به مشتریان و سرمایه‌گذاران در بورس کمک می‌کند که بهترین انتخاب را داشته باشند. نسخه ۲۰۱۵ از بهترین برندهای جهانی نشان می‌دهد که برندهای تکنولوژی بیشترین سهم را در 10 برند برتر دنیا از آن خود کرده‌اند و به این راحتی قصد ندارند عرصه را خالی کنند.

در این فهرست شرکت‌های صنایع غذایی و کشاورزی کوکاکولا رتبه چهارم، مک‌دونالد رتبه ششم، وال‌مارت رتبه بیستم، بادویزر رتبه بیست‌وپنجم، پپسی رتبه بیست‌ونهم، نسکافه رتبه سی‌ویکم، فریتولی رتبه سی‌وهشتم، نستله رتبه چهل‌وسوم، استارباکس رتبه پنجاه‌ودوم، دانون رتبه پنجاه‌وچهارم، کرفت رتبه شصتم، جان‌دیر رتبه هفتادم، ردبول رتبه هفتادوششم و ساب‌وی رتبه هشتادوچهارم را به خود اختصاص داده‌اند.




کوکاکولا، نوشابه کولای گازدار پرطرفداری است که در بیش از ۲۰۰ کشور جهان به فروش می‌رسد. این نوشابه محصول شرکت آمریکایی کوکاکولا است و یکی از نمادهای فرهنگی کشور ایالات متحده آمریکا به‌شمار می‌رود. کوکاکولا شناخته‌شده‌ترین نام تجاری در جهان و دومین واژه شناخته‌شده زبان انگلیسی در جهان است.

مک‌دونالد بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان است، که با بیش از ۳۵ هزار شعبه در ۱۱۹ کشور، روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس می‌دهد. محصولات مک‌دونالدز عبارتند از: همبرگر، چیزبرگر، مرغ، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، صبحانه، نوشابه‌ها و اخیراً شروع به عرضه سالاد، ساندویچ لقمه‌ای و میوه کرده‌ است. شرکت مک‌دونالدز در سال ۱۹۴۰ توسط ریچارد و موریس مک‌دونالد، با مشارکت ری‌کراک در سن‌برناردینو، کالیفرنیا بنیان نهاده شد. امروزه دفتر مرکزی این شرکت در اوک‌بروک، ایلینوی، ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

وال‌مارت، شرکت خرده‌فروشی آمریکایی است، که دارای بزرگ‌ترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در جهان است. مؤسس این فروشگاه "سام‌والتون" بوده که در سال ۱۹۱۸ در کینگفیشر، اکلاهما زاده شد و تا پنج سالگی در مزرعه پدرش کار می‌کرد. پس از آن، به‌دلیل مشکلات اقتصادی، به همراه سایر اعضای خانواده، مزرعه پدری را رها کردند و برای تجارت، رهسپار مناطق مختلف آمریکا شدند. سام و برادرش؛ باد والتون، اولین فروشگاه تخفیف‌دار را، در سال ۱۹۶۲ به‌صورتی ساده و سنتی، در آرکانزاس راه‌اندازی کردند.

بادویزر، یک شرکت تولید نوشیدنی در ایالات متحده‌ی آمریکا است که توسط یک آلمانی در آمریکا پایه‌گذاری شده است.

پپسی‌، نام یک نوع نوشابه کولای گازدار پرطرفدار است که تا سال ۱۹۶۵ توسط شرکت پپسی کولا تولید می‌شد. از سال ۱۹۶۵ در پی ادغام شرکت پپسی کولا و شرکت فریتو-لی، این محصول توسط شرکت پپسی‌کولا تولید می‌شود. این محصول هم‌اکنون در کنار سایر محصولات شرکت پپسی‌کو مانند پپسی رژیمی (diet)، پپسی کریستال، پپسی لیمویی، پپسی آبی، پپسی طلایی و پپسی مکس که هرکدام طعم و مشخصات خاص خود را دارند تولید می‌شود. همواره رقیب اصلی پپسی، کوکاکولا بوده است.

نسکافه نشانی تجاری برای نوعی قهوه آماده است که توسط شرکت معروف نستله تولید می‌شود. نسکافه در طرح‌ها و بسته‌بندی‌های متنوعی در بازار وجود است. واژه نسکافه ترکیبی است از دو واژه Nestlé و café. نسکافه که در واقع گل سرسبد محصولات شرکت نستله بود بعد از حدود هفت تا هشت سال تلاش توسط ماکس مورگنتالر، در یکم آوریل ۱۹۳۸ میلادی به بازار معرفی شد.

فریتو-لِی، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت پپسی‌کو است که تولید و توزیع و فروش انواع میان‌وعده‌های غذایی را برعهده دارد. دفتر مرکزی این شرکت در حومه دالاس در ایالت تگزاس آمریکا قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۶۵ میلادی پس از ادغام با شرکت پپسی کولا به‌صورت زیرمجموعه‌ای از شرکت پپسی‌کو درآمد. محصولات این شرکت تحت نام فریتو-لی و با دو تقسیم‌بندی "فریتو-لی آمریکای شمالی" و "پپسی‌کو بین‌المللی" به فروش می‌رسد. این شرکت ده‌ها نوع محصول ارائه می‌کند که از میان آنها می‌توان به پفک چیتوز، سان چیپس، چسترنز پاپ‌کرن، فریتوز کرن چیپس اشاره کرد.

نستله، شرکت صنایع غذایی سوئیسی و چندملیتی است، که به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد غذایی و آشامیدنی جهان شناخته می‌شود. این شرکت در سال ۱۸۶۶ توسط هنری نستله تأسیس شد و در حال حاضر دارای ۴۴۷ کارخانه در ۱۹۴ کشور جهان بوده و شمار کارکنان آن بیش از ۳۳۳ هزار نفر است. از برندها و نام‌های تجاری این شرکت می‌توان به: نسکوئیک، نسکافه، کیت‌کت، اسمارتیز و مگی اشاره کرد.

استارباکس، شرکت خدمات قهوه‌خانه‌های زنجیره‌ای آمریکایی است، که با در اختیار داشتن شبکه گسترده‌ای از ۲۰٫۷۳۷ شعبه در کشورهای مختلف، بزرگ‌ترین کافی‌شاپ زنجیره‌ای در جهان محسوب می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در استارباکس سنتر، در شهر سیاتل، ایالت واشینگتن مستقر است.

دانون، شرکت چندملیتی صنایع غذایی است، که در زمینه تولید و توزیع طیف وسیعی از محصولات و موادغذایی، فراورده‌های لبنی، آب بسته‌بندی‌شده، غلات، انواع بیسکویت، غذای کودک و... فعالیت می‌کند. شرکت دانون در سال ۱۹۱۹ توسط آیزاک کاراسو در شهر بارسلون، اسپانیا تأسیس شد. مقر اصلی و کارخانه‌های تولیدی این شرکت بعدها به کشور فرانسه منتقل شد. هم‌اکنون دفتر مرکزی شرکت دانون، در شهر پاریس قرار دارد. دانون امروزه به‌عنوان رقیب اصلی شرکت نستله در بازار جهانی مواد غذایی، محسوب می‌شود.

کرفت فودز، شرکت صنایع غذایی آمریکایی است، که در سال ۱۹۰۳ توسط جیمز ال. کرفت تأسیس شد. امروزه کرفت فودز گروه شرکت‌های تولید و ارائه‌کننده مواد غذایی، در آمریکای شمالی است، که در صنایع دیگر نیز، فعالیت می‌کند که از این لحاظ، به‌عنوان یک شرکت خوشه‌ای محسوب می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت، در نورت‌فیلد، ایلی‌نوی، شیکاگو قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس نزدک معامله می‌شود.

جان‌دیر، شرکت صنایع سنگین آمریکایی مستقر در مولین، ایلینوی است، که در سال ۱۸۳۷ توسط جان‌دیر تأسیس شد و امروزه بزرگ‌ترین تولیدکننده ماشین‌آلات کشاورزی در جهان است. ماشین‌آلات کشاورزی شرکت جان‌دیر عبارتند از: تراکتور، کمباین، دروکن پنبه، سم‌پاش و خودروهای همه‌جارو. این شرکت همچنین تولیدکننده ماشین‌آلات ساخت‌وساز، تجهیزات جنگل‌داری و نیز عرضه‌کننده انواع موتورهای دیزلی و قطعات مورد استفاده در تجهیزات ماشین‌آلات سنگین مانند اکسل، گیربکس و... است. در مجموع بیشترین تولیدات شرکت جاندیر، شامل: بیل مکانیکی، لودر، بولدوزر، گریدر، تراک لودر و علف‌بر است.

ردبول، به معنی گاو نر قرمز نام نشان تجارتی یک نوشابه انرژی‌زا است. هم‌اکنون این نوشیدنی در سراسر دنیا دارای محبوبیت است. در سال ۲۰۰۷ تعداد بیش از سه میلیارد قوطی رد بول در جهان به فروش رفته است.

ساب‌وی نام مجموعه‌رستوران‌های زنجیره‌ای در سطح جهانی است که ساندویچ و سالاد عرضه می‌کند. سفارش‌های مشتریان پیش چشم خود ایشان آماده می‌شود و مشتری با اشاره به مخلفات مورد علاقه که پیش چشمش قرار دارند ترکیب ساندویچ خود را معین می‌کند. ساب‌وی تبلیغات زیادی راجع به سالم‌بودن و تازه‌بودن خوراک‌هایش دارد.

منبع:ایانا
کد خبر f8dd654b18bf4cb7be02826ca083fdc8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =