۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶
مواد غذایی> دبیر اجرایی هفته سلامت سازمان غذا و دارو، به تشریح اهداف برگزاری همایش «صبحانه سالم» پرداخت و گفت: می خواهیم خوردن صبحانه را به سفره ها برگردانیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس محمد هاشمی اظهارداشت: صبحانه از مهمترین وعده های غذایی روزانه مردم است شد و این طور که متخصصین تغذیه می گویند کسانیکه صبحانه را از رژیم غذایی خود حذف می كنند، زندگی و تغذیه سالمی نخواهند داشت.

وی با ابراز تاسف از اینکه در زندگی امروز با هر بهانه من جمله جلوگیری از عقب ماندن از كارهای روزمره به این مهم بی اعتنایی می شود، افزود: پژوهشگران درباره اهمیت خوردن صبحانه آنقدر سخن گفته اند که ضرورت آن بر کسی پوشیده نیست، مهم این است که جایگاه آن همانند سابق به سفره ها برگردد.

هاشمی ادامه داد: در راستای فرهنگ سازی تغذیه سالم، در نخستین روز هفته سلامت که امسال و از سوی سازمان بهداشت جهانی به موضوع ایمنی غذا اختصاص یافته است، همایشی تحت عنوان «صبحانه سالم» با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، اهالی رسانه و دانش آموزان، روز سه شنبه ساعت ۹ صبح در بوستان تهرانی خیابان قزوین برگزار خواهد شد.

وی همچنین ویژگی های یک صبحانه سالم را شامل انواع کربوهیدرات ها، پروتئین ها، ویتامین ها، قندها و هر آنچه دانست که می تواند ترکیبات مورد نیاز بدن را در خود داشته باشد.

هاشمی تاکید کرد: اگر به صبحانه هایی که در قدیم مرسوم بود نگاهی بیاندازیم مشاهده می کنیم نون و پنیر و گردو و ترکیبات شبیه آن در سفره ها وجود داشت و اینها یک تغذیه سالم صبحگاهی بود که به صورت جدی بر سلامت تاثیر گذار هستند.


کد خبر fb44b52e291e44fea40eef864943ddea

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =