رییس انجمن دیابت ایران، از گستردن سفره صبحانه سالم در مدارس منتخب سراسر کشور طی هفته دیابت - 20 تا 26 آبان ماه - با همکاری وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این سفره در 10 مدرسه تهران و 26 مدرسه در شهرهای دیگر گسترده خواهد شد.

دکتر «امیرکامران نیکوسخن» روز دوشنبه در نشست خبری هفته دیابت در نمایشگاه مطبوعات افزود: طی اجرای این برنامه، دانش آموزان، صبحانه های سالم خود را به مدرسه آورده و از بین آنها سالم ترین صبحانه انتخاب می شود.

وی با بیان اینکه شعار روز جهانی دیابت - 23 آبان ماه - برای یک دوره سه ساله، «دیابت و تغذیه سالم» انتخاب شده، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم جلوی بیماری دیابت را بگیریم باید از کودکی شروع کنیم.

** برپایی دهکده دیابت در تهران

رییس انجمن دیابت ایران از برپایی دهکده دیابت در پارک طالقانی تهران در هفته دیابت خبر داد و گفت: در این هفته چادرها و غرفه هایی در این دهکده مستقر می شوند تا انواع اطلاعات، آموزش و خدمات درمانی در خصوص دیابت به مردم ارائه شود.

نیکوسخن با یادآوری اینکه روز دیابت از سال 2006 میلادی وارد تقویم رسمی سازمان ملل متحد شد، افزود: غرفه های تغذیه سالم و کودکان و نوجوانان نیز در این پارک برپا خواهد شد.

** غربالگری دیابت برای شهروندان تهران

رییس انجمن دیابت ایران از غربالگردی دیابت شهروندان تهرانی خبر داد و گفت: این غربالگری فقط محدود به هفته دیابت نخواهد بود و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

نیکوسخن افزود: غرفه های اندازه گیری قند افراد در پارک ها و فرهنگسراهای سطح شهر تهران پیش بینی شده و افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت را شناسایی می کنند.

منبع:ایرنا
کد خبر 7ccd168056dc4dcb9f3b7bff3d8ae30e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =