مواد غذایی> مدیرکل دفتر طیور و زنبور عسل وزارت جهادکشاورزی در واکنش به صادرات تخم‌مرغ بی کیفیت به عراق، گفت: سازمان دامپزشکی و بخش خصوصی بر این موضوع نظارت دارند و به اجناس بی‌کیفیت اجازه صادرات داده نمی‌شود.‌

حبیب‌ امینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر اینکه با توجه به مازاد تولید فراوان و زیان چشمگیر تولیدکنندگان تخم‌مرغ، وزارت جهاد کشاورزی چه تمهیداتی برای تنظیم بازار و بهبود وضعیت مرغ‌داران اندیشیده است؟ اظهارداشت: ما درگام نخست وضعیت صادرات این کالا را بهبود بخشیدیم.

وی اضافه کرد: در این راستا، پیگیری‌های دولت و مذاکراتی که مسئولان ما با طرف عراقی  و سایر کشورهای همسایه‌ انجام داده‌اند، منجر به از سرگیری صادرات و بهبود روند آن شده است.

امینی با بیان اینکه علاوه بر این مبلغ ۵ میلیارد تومان برای حذف مرغ‌های پایان دوره اختصاص یافته است، گفت: در حال حاضر این مبلغ در اختیار اتحادیه مرکزی مرغداران میهن قرار گرفته و کار به خوبی در حال انجام است.

مدیرکل دفتر طیور و زنبور عسل وزارت جهادکشاورزی در واکنش به بی کیفیت بودن تخم مرغ‌های صادراتی به عراق نیز اضافه کرد: سازمان دامپزشکی کشور و بخش خصوصی بر روی تخم‌مرغ‌های صادراتی، نظارت دارند و به اجناس بی‌کیفیت اجازه صادرات داده نمی‌شود.

پیش از این، ناصر نبی‌پور رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران به مهر گفته بود: صادرات تخم‌مرغ‌های بی‌کیفیت ایرانی، صدای عراقی‌ها را درآورده و آنها را مجبور به اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تری را در قبال این موضوع کرده است.


کد خبر fba894b05c724b3ca2822ae85847d49c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =