مواد غذایی> مشاور کارگری شورای عالی کار با اشاره به نتیجه آخرین بررسی‌ تبصره دوم ماده 41 قانون کار در مورد سبد معیشتی کارگران گفت: 38 قلم کالای خوراکی و غیرخوراکی که حداقل زندگی یک خانواده 4 نفره یک کارگر را شامل می‌شود، در حال بررسی هزینه‌ای است.


علی خدایی در مورد آخرین بررسی‌ انجام شده توسط کارگروه مزد شوراهای اسلامی کار کشور که به استان‌ها ابلاغ شده است، اظهار داشت: این گزارش تا 10 بهمن ماه توسط استان‌ها به کارگروه مزد شوراهای اسلامی کار کشور ارسال خواهد شد و 15 بهمن ماه هم نتیجه نهایی بررسی‌ها اعلام می‌شود.

وی افزود: در این بررسی سبد معیشتی کارگران معیارهایی که حداقل زندگی یک کارگر را شامل می‌شود،‌ اعلام خواهد شد که بر این اساس به دنبال حداقل‌های تامین زندگی خانوار 4 نفره کارگری است.

رییس کارگروه مزد شوراهای اسلامی کار با تاکید بر اینکه طبق بند 2 ماده 41 قانون کار باید حداقل هزینه سبد معیشتی کارگران اعلام شود، گفت: بر همین اساس 38 قلم کالای خوراکی و غیرخوراکی به استان‌ها اعلام شده و نتیجه نهایی هم تا 15 بهمن ماه به شورای عالی کار پیشنهاد می‌شود.

وی درباره عقب‌ماندگی‌های دستمزد کارگران نسبت به هزینه‌های سبد معیشت تاکید کرد: اگر میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران طی سال‌های گذشته نسبت به تورم مقایسه شود که قبلا میزان تورم توسط مراجع رسمی از جمله مرکز آمار و بانک مرکزی اعلام شده، استناد کنیم، هم اکنون یک میلیون و 300 هزار تومان عقب‌ماندگی وجود دارد.

خدایی با بیان اینکه سال گذشته 187 هزار تومان دیگر به فاصله هزینه سبد معیشتی کارگران با حداقل دستمزد اضافه شد، گفت: به دنبال راهکاری هستیم که فاصله هزینه تامین سبد معیشتی و حداقل دستمزد کارگران حفظ شود.

منبع:فارس
کد خبر fd159964472846ccb32eec7c33f0fd05

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =