صنایع غذایی> در جریان سفر تجاری هیأت دولت ایران به فرانسه، سند همکاری کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران و فدراسیون توسعه تبادلات بین المللی محصولات و تکنیک‌های فرآوری مواد غذایی در دفتر وزیر کشاورزی فرانسه با حضور وزرای دو کشور به امضا رسید.

در نخستین سفر رئیس جمهور ایران به کشور فرانسه پس از 17 سال، هیأت تجاری ایران 20 سند همکاری در زمینه های متعدد تجاری از جمله همکاری هایی در زمینه کشاورزی و صنایع غذایی با همتایان فرانسوی خود امضا کردند.

در این سفر کاوه زرگران - دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران - که به نمایندگی از بخش خصوصی در حوزه کشاورزی هیأت دولت را همراهی می کرد، روز گذشته پس از پنل تخصصی کشاورزی در محل مدف که به ریاست وزیر کشاورزی ایران و رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران برگزار شد، سند همکاری را با فرانکو بورگاد - رییس هیات مدیره فدراسیون توسعه تبادلات بین المللی محصولات و تکنیک های فرآوری مواد غذایی (ADEPTA ) - امضا کرد.

فدراسیون توسعه تبادلات بین المللی محصولات و تکنیک های فرآوری مواد غذایی در زمینه توسعه تولید تجهیزات و به عنوان تامین کننده فعال است و دارای دپارتمان های طراحی، مهندسی و متخصصین در زمینه صنعت غذا و کشاورزی است.

همچنین اعضای هیات مدیره و صاحبان آن در بخش تجارت مواد غذایی، دانه ، ماشین آلات فرآوری و بسته بندی ، تکنولوژی، تحقیق، آموزش و ایجاد تخصص فعالیت دارند به همین دلیل امضای این سند همکاری، فصل جدیدی از همکاری بین المللی بین کانون انجمن های صنایع غذایی ایران در عرصه بین المللی به شمار می رود.

با توجه به اینکه کانون انجمن های صنایع غذایی ایران نقش سیاست گذاری، مشاوره به اعضای خود، برگزاری نمایشگاه و فعالیت های علمی تحقیقاتی را برعهده دارد، در چندین حوزه با فدراسیون توسعه تبادلات بین المللی محصولات و تکنیک های فرآوری مواد غذایی همکاری خواهد کرد.

همکاری بین کانون و فدراسیون مذکور در حوزه های سیاست گذاری، برگزاری سمینار و نمایشگاه در پاریس وتهران، تبادل ایده‌ها و انتقال تکنولوژی، تامین مواد اولیه، مشارکت و سرمایه گذاری در تولید برای بازارهای منطقه، ایجاد ارتباط بین صنایع غذایی ایران و فرانسه، اعزام هیات های تجاری، سنجش پتانسیلهای موجود و بهره برداری از آنها و همچنین ایجاد فرصتهای تجاری بین دو کشور تلاش برای بالا بردن تراز تجاری دوکشور خواهد بود.

لازم به ذکر است، با توجه به استقبال گسترده و تعاملات صورت گرفته بین هیات اقتصادی ایران با همتایان خود در فرانسه و ایتالیا، فرانسوی ها به ریاست فرانکو بوگارت - رئیس هیات مدیره ADEPTA - در ماه جون ۲۰۱۶ در قالب هیات تجاری به ایران خواهند آمد. از سوی دیگر در تاریخ نهم و دهم فوریه ۲۰۱۶ میلادی، ایران و اتاق بازرگانی میزبان هیات ۳۰ نفره به ریاست وزیر کشاورزی ایتالیا خواهد بود.

بر این اساس، با به ثمر رسیدن مذاکرات هسته ای و برداشته شدن تحریم ها، فصل جدیدی از همکاری بین المللی ایران با کشورهای اروپایی در زمینه های متعدد به خصوص صنایع غذایی آغاز می شود و عالاقه مندی شرکت های بزرگ و سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار ایران می‌تواند منجر به شکوفایی صنعت غذایی ایران و ورود تکنولوژی های روز بین المللی با هدف افزایش میزان بهره وری این صنعت در کشور باشد.

منبع:ایسنا
کد خبر fdb73cb1dd78471bbb4d48ac3407699d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =