وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص مبلغ ناچیزی به تولید بابت هدفمندی‌ یارانه‌ها از سوی معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا نعمت زاده درحاشیه مراسم بزرگداشت روز صنعت ومعدن افزود: مبلغی نیز در بانک صنعت ومعدن به ودیعه گذاشتیم تا این بانک سه برابر این مبلغ به بخش صنعت ومعدن وام بدهد که این وام به اجرای پروژه‌های کاهش شدت مصرف انرژی در واحدهای تولیدی و واحدهای صادرات محور اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به این‌که هدف دولت سپردن کارها به بخش خصوصی است گفت:‌در دولت گذشته در زمینه خصوصی سازی تصمیمات نادرستی گرفته شد و واحدهای تولیدی به سازمان‌ها غیر اهل واگذار شدند که عموما این سازمان‌ها عمومی غیر دولتی بودند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بازار مواد غذایی در ماه رمضان نیز توضیح داد: در حال حاضر هیچ نگرانی از بابت کمبود مواد غذایی در بازار وجود ندارد و مواد غذایی به میزان کافی از منابع داخلی و خارجی تامین شده است.

نعمت زاده افزود:‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق شرکت بازرگانی دولتی گندم، برنج، روغن و شکر را وارد کرده اما در مورد سایر کالاها واردات و تولید بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

وی همچنین با اشاره به کاهش 0.7 درصدی نرخ تورم در اردیبهشت و 0.8 درصدی در خرداد ماه اظهار کرد: با این حساب می توان نتیجه گیری کرد که قیمت کالاها به ویژه مواد غذایی در خرداد ماه امسال برخلاف پیش بینی‌های قبلی با کاهش مواجه شده است.
کد خبر وزیر صنعت خبر داد اختصاص مبلغی به تولید از سوی معاونت برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =