دبیر انجمن صنفی تولید‌کنندگان فرآورده‌های لبنی از احتمال افزایش ۱۳ درصدی قیمت لبنیات از اول تیرماه خبر داد.

رضا باکری در گفت‌وگو با خبرنگار «تراز» درباره بازار و وضعیت قیمتی صنایع لبنی اظهار داشت: ما منتظر دستورالعمل کارگروه کنترل بازار هستیم که تصمیم‌شان را به ما اعلام کنند که بعد از اتمام سه ماهی که دولت اعلام کرده بود تا پایان خردادماه اجازه افزایش قیمت‌ها وجود ندارد، چه باید کرد.
وی افزود: پیشنهاد ما به کارگروه تنظیم بازار این بوده که ۱۳ درصد هزینه‌های داخلی صنعتی افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل موافقت کنند تا از ابتدای تیرماه این میزان افزایش قیمت اعمال شود؛ به اضافه قیمت شیرخام.
دبیر انجمن صنفی تولید‌کنندگان فرآورده‌های لبنی تصریح کرد: شیرخام به دلیل این‌که در گروه یک کالاها قرار گرفته و تصمیم‌گیری‌اش با دولت و کارگروه کنترل بازار است، بر این اساس هر تصمیمی درباره آن بگیرند، مربوط به دولت است. اما در رابطه با صنعت لبنیات ۱۳ درصد افزایش قیمت را پیشنهاد کرده‌ایم.
باکری متذکر شد: ما تصمیم دولت درباره شیرخام را نمی‌دانیم و نمی‌دانیم چه عدد و رقمی را تایید کرده است.
وی با بیان این‌که من تصور می‌کنم دولت با افزایش ۱۳ درصدی لبنیات موافقت می‌کند، گفت: به هر تقدیر افزایش هزینه‌های صنعتی در این حد بوده و علاجی هم برای آن وجود ندارد.
دبیر انجمن صنفی تولید‌کنندگان فرآورده‌های لبنی افزود: این افزایش هزینه‌ها با احتساب افزایش قیمت‌ها در پی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و نیز سایر عوامل دیگر است.
باکری متذکر شد: بخشنامه معاون اجرایی رییس‌جمهور درباره گران نشدن قیمت‌ها تا پایان خردادماه، به کل صنایع کشور بوده است تا دولت مجال اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را داشته باشد.
وی با بیان این‌که کارگروه تنظیم بازار قبل از پایان ماه خردادماه نظر خود را در رابطه با قیمت لبنیات و شیر اعلام می‌کند، خاطرنشان کرد: تصمیم کارگروه از ابتدای تیرماه عملیاتی خواهد شد.
کد خبر احتمال افزایش ۱۳ درصدی قیمت لبنیات از اول تیرماه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =