دولت برای تثبیت شیر خام در سال جاری یارانه‌ حدود 2500 میلیارد تومانی در نظر گرفته که البته هنوز چگونگی پرداخت آن به دامداران مشخص نشده است.

یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی به خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: دولت در حال بررسی و ارزیابی قیمت تمام شده شیر خام و لبنیات برای تعیین میزان دقیق یارانه به دامداران است تا امسال هم مانند سال گذشته اجازه افزایش قیمت شیر خام را ندهد.

وی خاطر نشان کرد: دولت از آذر سال گذشته یارانه 3000 میلیارد ریالی را برای تثبیت شیر خام و لبنیات در کشور تصویب کرد و همچنان پرداخت آن به دامداران ادامه دارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به اینکه تثبیت قیمت شیر خام برای مصرف‌کنندگان آثار مناسبی در افزایش مصرف سرانه فرآورده‌های لبنی و ارتقای سلامت جامعه دارد بهتر است دولت در سال جاری به جای در نظر گرفتن یارانه نقدی که می‌تواند آثار تورمی برای تولید‌کنندگان و مردم داشته باشد یارانه شیر خام را به صورت غیرنقدی به دامداران بپردازد.

به گزارش ایسنا، پیشنهاد دامداران برای چگونگی پرداخت این یارانه این است که به جای پرداخت نقدی مابه‌التفاوت قیمت واقعی و یارانه‌ای شیر خام، برای دامداران علوفه یارانه‌ای ارزان‌قیمت در نظر گرفته شود تا آنها بتوانند تولید خود را براساس هزینه‌ای نسبتا ثابت مدیریت کنند. از سوی دیگر بازار نهاده‌ها و خوراک دام در کشور متعادل‌تر خواهدشد.
کد خبر شیر گران نمی‌شود اختصاص یارانه 2500 میلیارد تومانی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =