عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس، گفت: افزایش 15 تا 20 درصدی محصولات و فراورده های لبنی به بهانه نرخ 1440 تومانی که هنوز اجرایی نشده صحیح نیست و دستگاه های نظارتی باید قیمت ها را کنترل کنند.

غلامرضا نوری قزلجه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با یادآوری اینکه هنوز نرخ 1440 تومانی شیرخام اجرا نشده است،گفت: افزایش 15 تا 20 درصدی محصولات و فراورده های لبنی به بهانه نرخی که هنوز اجرایی نشده صحیح نیست و دستگاه های نظارتی باید قیمت ها را کنترل کنند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: قطعا تعیین نرخ 1440 تومان برای خرید شیرخام بر هزینه تمام شده محصولات و فرآورده های لبنی تاثیر مستقیمی دارد اما هنوز این نرخ اجرایی نشده و شیر با قیمت 800 تا 1000 تومان از تولیدکنندگان خریداری می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: بهترین راهکار برای حفظ منافع تولیدکننده، مصرف کننده و کارخانه داران در نظر گرفتن یارانه برای شیرخام است که دولت این اختیار را دارد به هریک از این گروه ها که می خواهد یارانه بپردازد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: دولت باید از محل یارانه سلامت اعتباری را به دامداران و تولیدکنندگان محصولات لبنی اختصاص دهد تا مردم از این ماده غذایی مهم بیشتر برخوردار شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی یاداور شد: تا زمانی که نرخ 1440 تومان برای خرید شیر عملیاتی نشود هیچگونه افزایش قیمت پذیرفته نیست و دستگاه های نظارتی باید با متخلفانی که قیمت ها را حتی تا 20 درصد هم افزایش داده اند برخورد کنند.
کد خبر انتقاداز افزایش غیرقانونی قیمت محصولات لبنی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد فربد ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    2 0
    متوسط سود 5 شرکت لبنی منتشر شده دز بورس در سال گذشته3.1 در صد بوده است اگر این سود زیاد است بفرمایید تولید کنندگان لبنیات را تنبیه کنند . اشکال کار دراین است که لابی صنعت ضعیف است اگر غیر از این بود نماینده محترم برای کسب حقیقت از انجمن صنفی استعلام می نمود .فقط مختصرا بگویم که متوسط نرخ فروش شیر در شرکت مگسال در 3 ماهه اول امسال 12328ریال بوده است و رشد تولید شیر در ان شرکت نسبت به سه ماهه اول سال گذشته 17.4 درصد بوده است . اطاعات بیشتر در بورس موجود است .