دبیر انجمن صنایع لبنی ایران گفت: پس از اتمام ماه مبارک رمضان افزایش مجددی در نرخ فرآورده های لبنی نخواهیم داشت.

رضا باکری  در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: تاکنون افزایش 15 درصدی دیگری در کارگروه تنظیم بازار برای اصلاح نرخ فرآروده های لبنی مصوب نشده و قابل اجرا نیست.

وی گفت: صنایع لبنی معتقدند با توجه به افزایش نرخ شیر خام و هزینه های تمام شده تولید، باید حدود 30 درصد به نرخ فرآورده های لبنی اضافه شود تا کارخانجات بتوانند به روند تولید خود ادامه دهند.

وی اظهار داشت: در همین راستا، طی یک ماه گذشته 15 درصد به نرخ برخی فرآورده های لبنی که در حاشیه زیان کارخانجات قرار داشتند، اضافه و مقرر شده بود 15 درصد دیگر نیز به طور مجدد پس از اتمام ماه مبارک رمضان به این نرخ ها اضافه شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران ادامه داد: بنابراین صنایع بزرگ و کوچک لبنی می توانند اصلاح قیمت(نرخ 15 درصدی)فرآورده های لبنی خود را بنابه صلاحدید و براساس حاشیه زیان محصولات تا پایان سالجاری لحاظ کنند.

باکری با اشاره به خودکفایی کشور در تولید انواع فرآورده های لبنی، گفت: دولت برای حفظ روند تولید فرآورده های لبنی باید هزینه های تمام شده تولیدکنندگان شیرخام و فرآورده های لبنی را مورد توجه قرار دهد تا کمتر دچار ضرر و زیان شوند چرا که هم اکنون صنایع لبنی کشور علاوه بر تامین فراورده های لبنی مورد نیاز داخل بخشی از فرآروده های لبنی را نیز صادر می کنند.
کد خبر دبیر انجمن صنایع لبنی ایران نرخ فرآورده های لبنی مجدد افزایش نمی یابد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =