در جلسه مشترک کمیسیون کشاورزی با قائم‌مقام بازرگانی وزارت جهادکشاورزی، برنامه‌های این وزارتخانه برای تنظیم بازار ماه رمضان به اطلاع نمایندگان مجلس خواهد رسید.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در جلسه‌ای که غروب امروز اعضای کمیسیون کشاورزی با حسن یونس‌سینکی، قائم‌مقام امور بازرگانی وزارت جهادکشاورزی برگزار می‌شود، عملکرد این وزارتخانه برای تنظیم بازار ماه رمضان و شیوه‌های مربوط به مسائل شرکت‌های غله مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عباس رجائی افزود: بر اساس قانون معروف به انتزاع، وزارت جهادکشاورزی علاوه بر تنظیم بازار محصولات کشاورزی در ماه رمضان و نظارت بر قیمت‌ها موظف است سالانه میزان واردات کالاهای اساسی را تا 10 درصد کاهش داده و افزایش تولید در کشور را نیز دنبال کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از شاخص‌های دیگر ارزیابی عملکرد این وزارتخانه، میزان واردات در خارج از فصل و همچنین برنامه صادرات کالاهای اساسی در داخل کشور است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نحوه آزادسازی کالاها و کاهش دخالت دولت در بخش بازار و خارج شدن بازار از رهاشدگی فعلی از دیگر شاخصه‌هایی است که با آن می‌توان ظرفیت‌های اجرایی قانون انتزاع را مورد بررسی قرار داد.

رجائی تصریح کرد: هرساله با نزدیک شدن ما رمضان و افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان برای تعیین کالاها، بازار با تنش‌های قیمتی روبه‌رو می‌شود و امسال انتظار می‌رود با مدیریت وزارت جهادکشاورزی از افزایش نامتعارف قیمت‌ها جلوگیری شده و محصولات مورد نیاز مردم به وفور در اختیار آنان قرار گیرد.
کد خبر برنامه‌های تنظیم بازار وزارت جهادکشاورزی عصر امروز به مجلسی‌ها ارائه می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =