بر اساس تصمیم‌گیری ستاد تنظیم بازار و وزارت جهادکشاورزی، از تاریخ یکم تیرماه سال جاری، قیمت هر کیلوگرم شیرخام یک‌هزار و 440 تومان توسط کارخانه‌ها خریداری می‌شود.


معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: بر اساس پیشنهاد اولیه‌ای که وزارت جهادکشاورزی برای قیمت تمام‌شده هر کیلوگرم شیرخام با سود محاسبه کرده بود، یک‌هزار و 520 تومان تعیین شد که پس از تصمیم‌گیری در ستاد تنظیم بازار و وزارت جهادکشاورزی مبنای یک‌هزار و 440 تومانی به تصویب رسید.

حسن رکنی افزود: تصمیم فوق قابل احترام برای تمامی واحدهای صنایع لبنی و وزارت جهادکشاورزی است و در این راستا امید می‌رود که تمامی کارخانه‌ها و صنایع از فردا هر کیلوگرم شیرخام را با نرخ واقعی یک‌هزار و 440 تومان خریداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: این قیمت با وجود آنکه برخی دامداران را با نگرانی همراه کرده است، مشکلی برای تولید و صنایع به‌وجود نخواهد آورد.

رکنی ادامه داد: وزارت جهادکشاورزی همچون سابق پشتیبان بخش تولید خواهد بود و در مواقع بحران به آنها کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اتحادیه تعاونی‌های دامداران پیشنهاد قیمت یک‌هزار و 570 تا یک‌هزار و 600 تومانی را برای شیرخام دادند که طبق بررسی‌های انجام‌شده، قیمت یک‌هزار و 440 تومانی به تصویب رسیده که قابل احترام است.

100 میلیارد تومان از یارانه باقیمانده شیر منتظر دستور معاونت راهبردی و وزارت صنعت


معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی درباره حمایت‌های دولت از تولیدکنندگان در زمینه شیرخام که در اواخر سال گذشته اعمال شد، تأکید کرد: مقرر شد که مبلغ 300 میلیارد تومان به‌عنوان یارانه شیر و حمایت از تولیدکنندگان به این بخش اختصاص داده شود که تاکنون یک‌سوم آن پرداخت‌نشده باقی مانده است.

رکنی مبلغ باقیمانده را حدود 100 میلیارد تومان برشمرد و یادآور شد: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، این مبلغ باید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت راهبردی حل و فصل شده و تشکل‌های دامداران موضوع را دنبال کنند تا به بخش تزریق شود.

وی اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات، مبلغ فوق از معاونت راهبردی به وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده است که امید می‌رود هرچه سریع‌تر به دست دامداران برسد.
کد خبر تشکل‌های دامداران 100 میلیارد تومان یارانه شیر را دنبال کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =