معاون توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاكيد بر اينكه صنعت بسته بندي محصولات بايد از سوي بنگاه‌هاي اقتصادي جدي گرفته شود، گفت: امروز بخش مهمي از رونق يك بنگاه اقتصادي در فضاي تجارت داخلي و خارجي را توجه به صنعت بسته بندي محصول تشكيل مي دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبي خسرو تاج با اشاره به اينكه چگونگي بسته بندي محصولات تاثير بسزايي در كسب بازار و توسعه فعاليت اقتصادي دارد تصريح كرد: از اين رو ارتقاي صنعت بسته بندي محصولات و ايجاد زيرساختهاي لازم دراين رابطه علاوه بر اينكه بايد  از سوي دولت مهم تلقي شود ضرورت توجه بيشتر بنگاهها و فعالان اقتصادي را به اين مهم مي طلبد.

وي افزود: نگاه بنگاهها به موضوع بسته بندي در فرايند تحليل رقابت بايد بيشتر از گذشته جدي گرفته شود چرا كه در عرصه رقابت داخلي و خارجي و جلب رضايت مشتري اين موضوع از جايگاه خاصي برخوردار است .

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت يادآور شد: امروز بسياري از محصولات صرفا به دليل بسته بندي مناسب، شكل و نوع  بسته بندي در  بازار مصرف و رقابت، از نفوذ خوبي بهره مند هستند چرا كه نحوه و شكل ارائه محصول به دست مصرف كننده در دنياي امروز بسيار مهم است.

وي درادامه خاطر نشان كرد: دراين بين موضوع حائز اهميت شناخت و آشنايي بنگاهها و شركتهاي صادراتي در مواجه با چگونگي ارائه و نوع بسته بندي محصولات است تا بتوانند جايگاه مناسب را  در مقابل رقباي داخلي و خارجي  از آن خود كنند.

خسرو تاج تامين مواد اوليه و ارائه تسهيلات لازم براي توسعه صنعت بسته بندي را وظيفه   دولت دانست و گفت: از يك سو حذف موانع براي واردات مواد اوليه مورد نياز صنايع بسته بندي و از ديگر سو نهادينه سازي فرهنگ اهميت به بسته بندي محصولات در بين  فعالان عرصه توليد و تجارت دو موضوعي است كه توجه خاص مسئولان را طلب مي كند.

به گفته وي، كسب آموزشهاي تخصصي در زمينه  نقش بسته بندي در  بازاريابي و صادراتي كردن يك محصول ضرورتي است كه نيازمند توجه جدي است.
کد خبر ضرورت توجه واحدهاي توليدي به جايگاه بسته‌بندي محصولات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =