220 تن از نمایندگان مجلس با امضای نامه‌ای به حسن روحانی برای حمایت از عشایر درخواست تشکیل شورای عشایر با مدیریت رییس جمهوری یا معاونت اول کرده‌اند.

رییس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: 220 تن از نمایندگان مجلس نامه‌ای به دکتر روحانی برای حمایت از عشایر امضاء کردند که بر اساس آن شورای عشایر با مدیریت رییس جمهوری یا معاونت اول و وزرای مرتبط هر فصل یک‌بار تشکیل شود و مسائل و مشکلات عشایر مورد بررسی قرار گیرد.

هادی قوامی افزود: همچنین در این نامه نمایندگان خواسته‌اند اعتبارات و تسهیلات لازم برای خرید دام و مطالبات عشایر تأمین شود تا از طریق شرکت پشتیبانی امور دام، دام‌های مازاد خریداری شده و متناسب با نیاز به بازار عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به زیست‌بوم بودن عشایر و فراتر رفتن مرزهای تقسیمات کشوری و نیازهای اعتباری در قالب برنامه‌ریزی استانی و شهرستانی، اعتباراتی تأمین شود که در قالب ماده‌های 10 تا 12 حداقل یک‌هزار میلیارد ریال برای عشایر تأمین اعبتار شود.

قوامی تصریح کرد: پیش از هدفمندی یارانه‌ها، سهم سرانه عشایر 12 کیلوگرم آرد بود که بعد از اجرای این قانون به هفت کیلوگرم کاهش یافت و مشکلات زیادی برای آنان به‌وجود آورده است؛ لذا بازگشت سهمیه آنان به 12 کیلوگرم، یکی دیگر از مواد نامه درخواستی نمایندگان به رییس جمهوری است.
کد خبر نامه 220 تن از نمایندگان مجلس برای حمایت از عشایر به رئیس جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =