عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری زنبورداران گفت: عسل‌های تقلبی و فاقد کیفیت، پس از واردات به کشور و بسته‌بندی نامرغوب در کارگاه‌ها، در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به وضعیت صادرات عسل اظهار کرد: زنبور عسل به کشور عراق و عسل نیز از طریق استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و مرزنشینان به دیگر کشورهای همسایه صادر می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب بسته‌بندی عسل اظهار کرد: این محصول در بسته‌بندی نامناسبی و به صورت محدود به بازار ارائه می‌شود که از کیفیت بالایی برخوردار نیست.

عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری زنبورداران با بیان اینکه عسل‌های تقلبی به ایران وارد می‌شوند و در کارگاه‌های ایران به شکل نامرغوبی بسته‌بندی می‌شوند، گفت: عسل‌های فاقد کیفیت در بازار به مردم عرضه می‌شوند.

وی نبود بسته‌بندی شیک و شکیل عسل را عاملی برای کاهش صادرات این محصول عنوان و اظهار کرد: اگر دولت تدبیری برای افزایش کیفیت بسته‌بندی عسل در نظر گیرد قطعا این محصول می‌تواند به عنوان یکی از محصولات اصلی ارزآور در ایران شناخته شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری زنبورداران با اشاره به تولید عسل در سال گذشته گفت: سال گذشته به علت خشکسالی‌ها و ورود ریزگردها تولید عسل ارگانیک در هر کندو عسل شش کیلوگرم بوده است.

حیدری پیش‌بینی تولید امسال را با توجه به بارندگی‌ها در هر کندو عسل 10 کیلوگرم عنوان و اظهار کرد: انتظار می‌رود دولت حمایت‌های بیشتری را از این محصول داشته باشد.

عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری زنبورداران حمایت‌های دولت را از تولیدکنندگان زنبور عسل ضعیف دانست و افزود:‌ به دلیل خشکسالی‌ها و مخاطرات طبیعی پیش‌بینی نشده، هر ساله زنبورداران با مشکلاتی مواجه می‌شوند که انتظار می‌رود دولت حمایت بیشتری را از آن‌ها داشته باشند.

وی با بیان این‌که آموزش کافی برای تهیه گرده گل، شهد زنبور عسل و همچنین قابلیت بسته‌بندی برای این محصول وجود ندارد، گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که موجب افزایش تولید محصولات کشاورزی می‌شود آشنایی و بهره‌گیری از گرده‌افشانی است به همین دلیل انتظار می‌رود کارشناسان کشاورزی در این زمینه اطلاعات بیشتری را اخذ کنند و در جریان ترویج به کشاورزان آموزش دهند.
کد خبر واردات عسل‌ تقلبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =