رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران استان تهران گفت: کارخانجات توجهی به مصوبه ستاد تنظیم بازار ندارند و جای تعجب است که چرا سازمان حمایت سکوت کرده و از تولیدکننده دفاع نمی کند.


سید احمد مقدسی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم افزود: متاسفانه کارخانجات هنوز زیر بار اجرای  مصوبه ستاد تنظیم بازار نرفته اند و می گویند ما قیمت فرآورده های لبنی را به دلیل سایر هزینه ها 15 درصد افزایش داده ایم و اگر دولت می خواهد شیرخام را به نرخ 1440 تومان از دامداران خریداری کنیم باید اجازه افزایش 15 درصدی مجدد این فراورده ها را به ما بدهد.

وی ادامه داد: آنها اعلام کرده اند در غیر این صورت ما مبلغ 1440 تومان را برای خرید شیر خام نمی پردازیم که در این صورت دامدار نابود می شود.

مقدسی افزود: کارخانجات توجهی به مصوبه ستاد تنظیم بازار ندارند و جای تعجب است که چرا سازمان حمایت سکوت کرده و از تولید کننده دفاع نمی کند.

وی اضافه کرد: از بیشتر استانهای کشور نیز گزارش رسیده که کارخانجات به گاوداران اعلام کرده اند شیرخام را بیشتر از 1110 تومان خریداری نمی کنند .

مقدسی با بیان اینکه در استان تهران یکی دو کارخانه شیر را به نرخ 1200 تومان خریداری می کنند، گفت: این کارخانجات نیز قبلا 1160 تومان برای خرید شیر می پرداختند که با توجه به این مساله تنها 40 تومان( 3.5 درصد) این محصول را گران کرده اند.

وی در مورد یارانه 300 میلیارد تومانی دولت نیز ادامه داد: هنوز 100 میلیارد تومان از این مبلغ توزیع نشده است بعلاوه اینکه دامداران یارانه 3 ماهه اول امسال خود را نیز دریافت نکرده اند.
کد خبر کارخانه‌ها زیربار مصوبه شیرخام ۱۴۴۰ تومانی نرفتندسکوت تعجب‌برانگیز سازمان حمایت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید علی اکبر هاشمیان ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    بسمه تعالی واقعا نظر آن دامداران محترم صحیح است ، ما مصرف کنندگان هنوز هیچ افزایش در بهای شیر خام توسط خریداران آن (کارخانه های تولید کننده فراورده های لبنی ) صورت نگرفته ، چرا بهای فرآورهای خود را ، همین شیر را حداقل تا 30 درصد افزایش داده و در برخی فرآوردها افزایش بهای مصرف کننده بیش از درصد ذکر شده است ، بنده به عنوان یک کارشناس بازنشسته سازمان حمایت نیز از برخورد دوگانه سازمان متبوع پیشین خود گله مند هستم ، یا باید قیمت گذاری کرد و هر دو سوی را داشت و یا اینکه باید ول کرد ،