۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
مواد غذایی> براساس جدول ارزیابی کیفیت و آزمایش نمونه نان های سنتی در اسفند ماه سال گذشته، نان سنگک با کسب نمره ۹۰ در بالای جدول جای گرفت.


به گزارش مرکز پژوهش های غلات ایران، ارزیابی و آزمایش نمونه نان های سنتی، در اسفند ۱۳۹۳ نشان داد کیفیت نان سنگک در مجموع از رشد پنج درصدی نسبت به ماه قبل (بهمن ۹۳ ) برخوردار بود و با کسب نمره ۹۰ در بالای جدول کیفیت قرار گرفت و سایر نان ها شامل بربری، تافتون و لواش نیز با کسب نمره ۸۵ در اسفند ماه ۹۳ نسبت به بهمن ماه کاهش کیفیتی نداشتند.

برپایه این گزارش، بررسی کیفی نان های سنتی دراسفند۹۳ در مقایسه با ماه مشابه در سال ۹۲ نیز نشان داد که نان سنگک از رشد کیفی برخودار بوده،اما کیفیت انواع دیگر نان ها تغییر محسوسی نداشته است.

جدول ارزیابی کیفی نان های سنتی، به صورت ماهانه و براساس بررسی میدانی کارشناسان سنجش کیفیت شرکت های غله مناطق، تنظیم و ارسال می شود.

ارزیابی و سنجش مزبور با در نظر گرفتن پراکنش جغرافیایی و نوع نان تولیدی واحدهای نانوائی نمونه برداری شده و مطابق با استاندارد ۲۶۲۸ مربوط به ویژگی ها و روش های آزمون نان و فرمت ارزشیابی مرکز پژوهش های غلات است.
کد خبر 018acb5332dd4fd4b80c8e3eb30374be

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس شاهمرادی ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    1 0
    باسلام : قابل توجه خوانندگان محترم فودپرس،اگرخواننده محترم دقت کندکه نان اولی را با نان سنگک آخری که درتنور قراردارد،نان سنگک اولی دوبرابرنانیه که درته تنورقرارگرفته است،خوب معلوم است که به درخواست مشتری صورت گرفته است، والّا شاطرنانوایی اصلأ حوصله ای برای بزرگ وکوچک نمودن نان سنگک را ندارد،چون جدأ سخت است،زیراکه تمرکز شاطروکارگران را بهم می ریزد،خوب وقتی که تمرکز درهرکاری بهم بریزد کارمشکل می شود،اگراین کاررا برای مشتری انجام ندهد ،مشتری محترم ازنانوا رنجیده خواهدشد،بس تقاضاداریم خودتان را بجای آن مشتری قراردهید اگریک ویا چندتا نان سفارش بدهید قبول نکنند ناراحت ودلخورنخواهید شد،نانوایان تهران طبق قانون می توانند سفارش نان به درخواست مشتری درهروزنی که مشتری بخادتهیه کندوبدست مشتری محترم خودش بدهد،ومبلغ اینطورنان امکان دارد چندبرابرنان معمولی باشدچون هم کارمی برد وهم بزرگ است،وهم ازچند چانه خمیر تشکیل شده است،بس ربطی به سواستفاده ندارد،(باتشکر)عباس شاهمرادی عضوهیئت مدیره شرکت تعاونی نانوایان تهران