معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش ۱.۵ میلیون تنی خرید تضمینی گندم در فصل خرید جاری نسبت به کل خرید سال گذشته گفت: تاکنون ۶.۳ میلیون تن از این محصول از کشاورزان خریداری وپول گندم ها به روز به کشاورزان پرداخت شده است.

عباس قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت تاکنون 6.3  میلیون تن گندم با نرخ مصوب و تضمینی 1050ریال برای گندم معمولی  و 10800ریال برای گندم دوروم از کشاورزان در سراسر کشور خریداری  و ذخیره سازی شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام تلاش ما بر تامین گندم مصرفی کشور از  طریق خرید داخلی است، اما با توجه به اینکه تولید داخل جوابگوی مصرف سالیانه نیست، خرید خارجی نیز به ناچار در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون به منظور ایجاد امنیت غذایی، عملیات خرید و تخلیه ی محموله های گندم وارداتی در بنادر کشور همزمان با خرید تضمینی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران بیان کرد: 938 مرکز خرید در سراسر کشور، عملیات خرید تضمینی را انجام می دهند و آمادگی  تحویل تمامی گندم  های کشاورزان را دارند و تاکنون گندم های داخل را در قالب بیش از یک میلیون محموله در تمامی استان ها تحویل گرفته اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از پرداخت حدود 59 هزار میلیارد ریال  بابت وجوه گندم ها به کشاورزان خبر داد و افزود: علیرغم اینکه میزان پرداخت وجوه حدود 2 هزار میلیارد تومان بیشتر از کل بهای گندم خریداری شده در سال گذشته می باشد، در استان هایی که خرید تضمینی در آنها به پایان رسیده یا رو به پایان است ، هیچگونه بدهی به کشاورزان نداریم و در سایر استان ها نیز پرداخت ها به روز است.
کد خبر 05641c3cb74740ceab82cf2ca1cc0b0b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =