اقتصادغذا - رئیس اتاق بازرگانی استان  آذربایجان شرقی گفت: اکنون و در بازسازی مناطق آزادشده قره باغ ما فرصت بسیار خوبی برای ارتباط اقتصادی و تجاری با جمهوری آذربایجان داریم. 


رئیس اتاق بازرگانی استان  آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان آذربایجان شرقی گفت: اتاق بازرگانی طبق وظیفه‌ای که دارد جهت انتخاب صادرکنندگان نمونه شروع به کار کرد. کارخانه‌های زیادی را از بخش‌های مختلف بررسی کردیم و حدود

اقتصاد استان بستگی به صادرکنندگان دارد.

 یونس ژائله درباره اهمیت بخش خصوصی گفت: ما به دنبال تقویت بخش خصوصی هستیم. اتاق‌های بازرگانی نماینده بخش خصوصی است. دولت کارگزار خوبی نیست و نمی‌تواند برنامه خوبی را برای بخش اقتصاد ایجاد کند. صادرات ما در استان همه به بخش خصوصی مربوط است.

وی افزود: ۸۵ درصد اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است. مشکلات بخش خصوصی هر سال تکرار می‌شود ولی الان اراده حل مشکلات را داریم. شرایط دشوار کشور و تحریم را درک می‌کنیم. در این شرایط بخش خصوصی استان ما در ۶۵کشور دنیا اسم استان ما را زنده کرده‌است. این صادرکنندگان ارزش کالای ایرانی را در سراسر جهان ثابت کرده‌اند.

ژائله افزود: سوال این است که مشکلات ما چرا حل نمی‌شود. چرا اتفاقات بزرگ در استان ما نمی‌افتد. مشکلات ما در بروکراسی اداری باید حل شود. از جناب آل هاشم و استاندار درخواست داریم برای حل این مشکلات اقدام کنند.

موانع استان ما مساله فرهنگی حسادت است. برای حل مشکلات قانون به حد کافی داریم. حتی مقرراتی که در استان و توسط استاندار ابلاغ می‌شود هم اجرا نمی‌شوند. ما می‌توانیم کاری کنیم که در این استان هیچ بیکاری نباشد.

این فعال اقتصادی گفت: اکنون و در بازسازی مناطق آزادشده قره باغ ما فرصت بسیار خوبی برای ارتباط اقتصادی و تجاری با جمهوری آذربایجان داریم. خصوصا شرکت‌های فنی و مهندسی می‌توانند در بازسازی مناطق مختلف قره باغ کار کنند.

ژائله گفت: عدد تجارت ما به ۳۰ میلیارد دلار رسیده و می‌توانیم در تجارت آزاد این عدد را افزایش دهیم. ما به تجارت آزاد اعتقاد داریم. در بخش سرمایه‌گذاری تنها استانی هستیم که با همت بخش خصوصی رقم مثبت داریم. اکنون بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومن سرمایه‌گذاری شده است. امیدوارم با اتحاد و همدلی بین بخش‌خصوصی و دولت مشکلات کشور را حل کنیم.
کد خبر 05e4a4f8e72a4807a151bc4068e77d97

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =