مواد غذایی> مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: با توجه به شرایط خشکسالی پیش بینی می شود که تولید قزل آلا با افت ۲۵ هزار تنی به ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تن برسد.

آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی درباره آخرین وضعیت بازار قزل آلا اظهار کرد: قیمت کنونی قزل آلا در عمده فروشی ها ۵۷ تا ۵۸ هزار تومان و سالمون ۶۰ تا ۶۱ هزار تومان است که با احتساب ۲۰ تا ۲۵ درصد سود در خرده فروشی عرضه می‌شود.

او افزود: با آزاد شدن قیمت مرغ، نرخ ماهی طی ۱۰ تا ۱۴ روز اخیر به سمت واقعی شدن پیش می رود‌.

نبی زاده ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه ها، تولیدکنندگان از فروش ماهی با نرخ ۵۴ تا ۵۵ هزار تومان هم سودی عایدشان نمی شود، اما با آزادسازی قیمت مرغ پیش بینی می شود که قیمت قزل آلا در عمده فروشی به ۶۵ هزار تومان برسد.

مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تا پایان نیمه نخست سال، قیمت هر کیلو قزل آلا به ۶۲ تا ۶۳ هزار تومان برسد.

او درباره آخرین وضعیت تامین نهاده های دامی بیان کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته بعد از جلسه ای که سازمان شیلات با معاونت بازرگانی وزارت جهاد برگزار  کرد، نهاده شیلات از دام و طیور جدا شد که به دلیل واگذاری مستقیم به شیلات، حالا نهاده با ارز ترجیحی تخصیص می یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کنجاله سویا و ذرت ۱۵ درصد نهاده دامی در بخش آبزی را شامل می شود، گفت: علی رغم تلاش های متعدد، ارز ۴۲۰۰ تومانی به پودر ماهی تخصیص نیافته است، در حالی که پودر ماهی به عنوان گران ترین نهاده در بازار اثر گذار است.

به گفته نبی زاده، اگر حمایت های نادرستی از بازار مرغ صورت نگیرد، بازار آبزیان دچار مشکل نمی شود.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی درباره تاثیر ایام‌ محرم بر بازار ماهی بیان کرد: در ایام محرم قیمت ماهی به دلیل افزایش مصرف مرغ و گوشت کاهش می یابد، اما درصدی از افت قیمت نمی توان اعلام کرد.

او از افت ۲۰ تا ۲۵ هزار تنی تولید قزل آلا خبر داد و گفت: با توجه به شرایط خشکسالی پیش بینی می شود که تولید قزل آلا به ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تن برسد.

نبی زاده در پایان با اشاره به اینکه عمده صادرات قزل آلا در ۶ ماهه نخست انجام می شود، تصریح کرد: هم اکنون سازمان شیلات و گمرک آمار دقیقی از صادرات اعلام نکرده‌اند، اما حفظ صادرات در مرز ۱۲ هزار تن با توجه به بحث خشکسالی و تنش آبی جای بسی خرسندی دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 075ba4528d934187b6fda7c9a6152325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mohseni ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    مردم عادی دیگر نمی توانند بخرند. حالا هی به بهانه یا دلیل ببرین بالا.