صنایع غذایی> اقتصاد غذا - رئیس هیأت مد‌یره‌ی گروه صنعتی و پژوهشی زر گفت: شمارش معکوس راه اندازی خطوط تولید پالایشگاه غلات زر آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»،مرتضی سلطانی در حاشیه بازدید بازرگانان آلمانی از نخستین پالایشگاه غلات کشور، با تأکید بر اینکه خبرهای خوشی در راه است تشریح کرد: در شرایط سخت تحریم کلنگ مگاپروژه ملی پالایشگاه غلات زر زده شد و امروز با توکل برخدا و به همت جوانان این سرزمین، توانستیم پروژه‌ای را به انجام برسانیم که در خاورمیانه نمونه‌ی آن را نداریم و بی نظیر است.

وی درادامه به موقعیت شهری چون «اسن» آلمان و شرایط معیشتی مردم آن شهر اشاره کرد و گفت: شهری چون اسن آلمان به واسطه واحدهای تولیدی که در دل خود جای داده است به شهر فولاد تبدیل شده و مردمانش از وضعیت معیشتی خوبی برخوردارند، امروز، ما و مردم استان البرز در مسیری قرار داریم که در آینده‌ای نه چندان دور، استان البرز به واسطه حضور نخستین پالایشگاه غلات کشور از نظر اقتصادی و اوضاع معیشتی تغییرات قابل توجهی را تجربه کند و به عنوان الگو و نمونه ای جهت دیگر شهرهای کشور مورد توجه قرار گیرد.

سلطانی با اشاره به اهداف متعالی و بلند پروازانه پالایشگاه غلات زر افزود: این پروژه عظیم به عنوان پالایشگاهی با خوراک پایه انواع غلات قادر است مواد اولیه و فرآوری شده طیف وسیعی از صنایع زیردستی را تأمین نموده و بخش قابل توجهی از نیازهای ایشان را بدون وابستگی به خارج فراهم کرده و ارزش افزوده فراوانی را برای کشور به ارمغان بیاورد. 
این کارآفرین برتر ملی ضمن تأکید بر ارزآوری و ایجاد اشتغال پایدار به واسطه‌ی مگاپروژه ملی پالایشگاه غلات زر گفت: دسترسی به خطوط ریلی سراسری کشور این مزیت را برای ما فرآهم آورده است تا با کنترل هزینه‌های حمل و نقل، قدرت رقابت با قیمت‌های جهانی را پیدا کنیم و نه تنها در بازار و صنعت کشورمان، بلکه در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم.

وی همچنین فعالیت‌های تیم تحت مدیریت خود را مصداق اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: در شرایط سخت تحریم که دنیا روابط اقتصادی خود را با ما قطع کرده بود، نهال امید در گروه صنعتی و پژوهشی زر نخشکید و امروز پروژه ای که بیش از 90 درصد آن به اتمام رسیده است حاصل همان امید و خودباوری است.
سلطانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سیستم فاضلاب تعبیه شده در پالایشگاه غلات زر هم اشاره‌ای داشت و گفت: در کنار کار تولید، ما خود را از تکالیفی که در مقابل محیط زیست داریم مبرا ندانستیم و در محل پالایشگاه قبل از شروع فعالیت مجموعه، تصفیه‌ فاضلاب مدرن و پیشرفته‌ای طرح ریزی و احداث شده است.
وی در خاتمه گفت: از خدا می خواهیم کمک کند این پروژه انسانی، تولیدی و زیست محیطی را به نحو احسن به انجام برسانیم؛ و سرمایه‌ای ماندگار برای سرزمینمان ایران رقم زنیم.
کد خبر 07aaf969fe1a4bc98526f0e3bbc038fe

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =