فودپرس - بهروز فروتن چهره سرشناس صنایع غذایی ایران و کارآفرین نمونه کشور در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور  پیشنهاداتی در خصوص تحول در مدیریت و همدلی و حفظ فعالیتهای سازنده جهت تداوم تولید و رفع معضل بیکاری را ارائه کرد.

به گزارش فودپرس، متن کامل پیشنهادات بهروزفروتن به شرح زیراست:

پیشنهاد اول، با استفاده از فارغ التحصیلان رشته های صنایع غذایی،‌تغذیه،‌کشاورزی و آمار،‌نظارت 500 هزار واحد فروش مواد غذایی وبهداشتی و... از قبیل فروشگاه ها،‌ تعاونی ها،‌سوپرها، میادین میوه و تره بار،‌فروشندگان مواد پروتئینی سرد و گرم و ...  رستورانهای شهری و بین راهی،‌فست فودها و آنچه که به عنوان مایجتاج مردم تلقی می شود از 10 واحد تا 50 واحد با دو نماینده در دو شیفت کاری،‌نظارت بر فروش محصولات: (پرداخت هزینه ها برعهده تشکلهای صنعتی،‌اتحادیه ها وتعاونی ها می باشد که هزینه ای مستقیم برای توزیع کنندگان نداشته باشد) و انتقال دوره ای ناظران جهت یادگیری بیشتر و کنترل مناسبتر. نیروی دعوت شدگان به این کار تقریبا 300 هزار نفر را شامل می شود و آمار مربوط به این امر اجتماعی به عهده دانشجویان آمار می باشد.(بدینوسیله آرامش در سطح خانواده ها فزونی پیدا می کند)

پیشنهاد دوم،‌اگر حداقل 5 میلیون واحد مسکونی که دارای بام های قابل استفاه می باشد را مدنظر بگیریم بامدیریت شهرداری ها ایجاد فضای سبز،‌تولید محصولات کشاورزی،‌تولیدعسل و .... که لوازم زیربنایی آن از قبیل سفال،‌کندو،‌نشا و آموزش به علاقمندان و تامین مدیریت آب می توان به تلطیف هوا وهم به عنوان مشغول بودن علاقمندان در محل سکونتی و بکارگیری علاقمندان در سرای محله و آموزش آنها توسط مربیان مرتبط.

پیشنهاد سوم،‌باعلم به هزینه گردشگری که میتوان حداقل  20% آن به عنوان تامین ره آورد یا سوغاتی در جهان هزینه می شود بهتر آن است که با بکارگیری نماد کشورها(می بایست توسط بخش بازرگانی وزارت امورخارجه به مقدار کافی تهیه شود) نمونه سازی آن توسط مربیان کارآزموده در اوقات فراغت در مراکزی چون دبستان ها،‌دبیرستان ها‌،دانشگاه ها و مساجد،‌سراهای محله،‌خانه های کارگری و اداره ای که منع قانونی نداشته باشد بکار گرفته شود و آموزش علاقمندان وجمع آوری محصولات آنان و ارسال ان به عنوان یک امر صادراتی فراگرفتن کار و شناخت بازار هدف باری علاقمندان مطرح می شود،‌تامین منابع اولیه چون سنگ،‌شیشه،‌چوب،‌پلاستیک،‌نساجی،‌رنگ،‌فلزات و ... می تواند هم منابع تولیدی را بارور کند و هم حاصل فروش آن نیز به چرخه تولید بازگرداند و بدین صورت ناهنجاری های اجتماعی کم کاری،‌بیکاری،‌اختلافات اجتماعی به حداقل خواهد رسید و دراین صورت فضای دعوت به کار فراهم و اگر کسانی در این خصوص تمایل به تلاش نداشته باشند می بایست جزء بیکاران حرفه ای تلقی شوند که تمایلی به کار ندارند.

 در ادامه این نامه امده است:درجمیع این موارد می توان از تمامی اندیشمندان،‌کارآفرینان،‌فارغ التحصیلان،‌دانشجویان وافراد خبره بهره جست:‌باشد که از این تلاش تمام منازل ماایرانیان به عنوان کارگاه کوچکی برای تولید و بام ها برای فضای سبز و کشاورزی وایمنی درخدمات گردشگری و فروشگاهها و رستورانهاو ... را شاهد بود.
بدیهی است دیگر کارآفرینان نظرات سازنده تری را خواهند داشت.

آقای رئیس جمهور یک دعوت ملی از همه کسانی که علاقمند به این سرزمینند برای برون رفت از این معضل را پیشنهاد می کنم.

شایسته است بدانیم ایرانی وقتی به کار گمارده شود بیکاری را اهریمن و تلاش را فرشته ای از جانب خداوند می داند.
کد خبر 09edacf6443047b6b1926b58c53857fb

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =