فود پرس - دولت با تشکیل ستاد مدیریت حمل و نقل می تواند مشکل حمل و نقل محصولات کشاورزی در شرایط حساس را برطرف کند.

بهروز فروتن مشاور عالی کانون انجمن های صنایع غذایی ایران در گفت وگو با خبرنگار فودپرس، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: حمل و نقل محصولات کشاورزی و انتقال آن به کارخانجات صنایع غذایی در زمان اوج برداشت باعث بالا رفتن شدید قیمت حمل ونقل و افزایش قیمت تمام شده محصولات نهایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که برداشت محصولات کشاورزی در زمان محدود انجام می شود و به دلیل نبود سردخانه و محل نگهداری مناسب یا کمبود وسایل حمل و نقل، متاسفانه شرایط تا مرز بحران و از بین رفتن محصولات نیز پیش می رود.

فروتن با بیان اینکه می توان برای حل این معضل راهکارهایی را مدنظر قرار داد گفت: پیشنهاد  می شود برای برون رفت از مشکل عدم انتقال به موقع محصولات کشاورزی، با همکاری مقامات مسئول کشور در اوقات ضروری کلیه امکانات حمل بار از قبیل تریلی، کامیون، کامیونت و خطوط ریلی که در اختیار بخشهای مختلف دولتی از جمله ارتش، نیروهای مسلح، سپاه و کلیه وزارتخانه ها و موسسات وابسته قرار دارد در اختیار مراکز تصمیم گیرنده مثل وزارت جهادکشاورزی، استانداری ها و فرمانداری ها قرار گیرد که به سرعت و بدون اتلاف وقت محصولات کشاورزی به کارخانجات ارسال شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: اجرای این طرح علاوه بر استفاده حداکثری از امکانات حمل بار در کشور باعث کاهش قیمت تمام شده، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، بالا رفتن سرانه تولید ملی،حمایت واقعی از کشاورزان و تولید، تکمیل ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی و پویایی اقتصاد می شود.
وی گفت: امید است دولتمردان با تدبیر خود در این زمینه به ایجاد و ثبات اشتغال و رابطه صمیمانه تر بین دولت و جامعه تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی و صنایع غذایی کمک کند.
کد خبر پیشنهاد بهروز فروتن برای حل مشکل حمل و نقل محصولات کشاورزی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =