در "بیمه تجاری در عرصه تولید و خدمات کشاورزی "سه شاخه، بیمه‌ای حرفه‌ای کارشناسان، شاغلان واحدهای بخش کشاورزی و تأسیسات تحت پوشش قرار می‌گیرد.

مدیرعامل صندوق مشترک استان‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در حاشیه نشست "بیمه تجاری در عرصه تولید و خدمات کشاورزی" با اعلام این خبر گفت: به‌طور کلی بیمه برای امنیت در سرمایه‌گذاری و انجام کار ایجاد شده که در بخش کشاورزی پوششی نیز که "بیمه تجاری در عرصه تولید و خدمات کشاورزی" ارائه می‌دهد برای حمایت از سرمایه‌گذاری، حرفه‌ای و شغلی است.

ایرج سالاری افزود: کشورهایی دارای اقتصاد شکوفا، در تمام سطوح ازجمله کشاورزی ضریب نفوذ بالای بیمه‌ای دارند، اما در ایران در بخش‌های مختلف بیمه‌ای به‌ویژه کشاورزی ضعف وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این بیمه سه شاخه، بیمه‌ای حرفه‌ای کارشناسان، شاغلان واحدهای بخش کشاورزی و تأسیسات تحت پوشش قرار می‌گیرد.

سالاری ادامه داد: در بیمه‌ای حرفه‌ای کارشناسان واحدهای بخش کشاورزی که به امور نسخه نویسی، معالجه بیماری دام و گیاهان و سموم سر و کار دارند، در صورت وارد آمدن خسارت تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: شاغلان واحدهای بخش کشاورزی نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و در صورت بروز سانحه و حوادث تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

مدیرعامل صندوق مشترک استان‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور یادآور شد: تأسیسات بخش کشاورزی ازجمله دام، نهاده و... نیز با قرارگیری تحت پوشش بیمه در صورت بروز حوادث مورد حمایت بیمه قرار می‌گیرند.

سالاری تأکید کرد: ماشین‌آلات بخش کشاورزی در مرحله بعد در این بیمه وارد می شوند و در مراحل بعدی هرگونه امور مربوط به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی آن که قابلیت قرارگیری تحت پوشش این بیمه را دارند به این بیمه اضافه می‌شود.

وی اظهار داشت: به‌دلیل تازه‌ تأسیس بودن بیمه در این بخش، نیازمند شناسایی و تدوین بیمه وجود دارند که مراحل آن در حال انجام است.

اعلام تعرفه‌ها

مدیرعامل صندوق مشترک استان‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: در بیمه حرفه‌ای کارشناسان با پرداخت 43 هزار تومان تحت پوشش 50 میلیون بیمه قرار می‌گیرند که امکان افزایش سطح پوشش بیمه با افزایش سطح حق عضویت وجود دارد.

سالاری همچنین افزود: کشاورزان نیز با پرداخت 95 هزار تومان در مقابل هر نوع سانحه مورد حمایت بیمه قرار می‌گیرند و بیمه مکلف به پرداخت دیه افراد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در گام نخست اجرایی طرح تمام گلخانه‌های کشور تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرد و در مرحله دوم مرغداری‌ها و کارگران آنها زیر نظر بیمه می‌روند.

سالاری در پایان تصریح کرد: برای هفت‌هزار مترمربع گلخانه پروانه صادر شده است که در صورت مشارکت فعالان این بخش، تمامی آنها تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.
 
منبع:ایانا
کد خبر 1399863d234e48d8a1028376a3df3801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =